Sissis våte drømmer (side 133)

Ja, hjelpes deg.. Jeg har jo selvfølgelig ikke vært inne å sett på oppsettene dine, jeg vil jo få se det meste av stolthetene dine der. Gleder meg til hyggelig lesestoff utover kvelden. Jeg tenkte på den stjerneformede planten litt til venstre for tanga. Helt utrolig flott. Bruker du CO2 til plantene dine?
Jeg er ikke blitt så avansert selv enda, jeg er enda på "har ikke bestemt meg helt" nivået når det gjelder fisk. Blir mye hummer og kanari, men en ting er bare helt sikkert - her blir det flere en 4 kar... etterhvert. Jeg er jo blitt glad i hver enkelt fisk... tror jeg får finner snart i stedet for armer og bein.
Oh ja, ekstremt mange innlegg på nøyaktig 2 år og 1 mnd. Har jeg virkelig ikke vært akvarist lenger enn det? Heldigvis har kunnskapsnivået steget betraktelig siden starten, og jeg priser meg lykkelig for at jeg fant Akvforum før jeg gikk til annskaffelse av en eneste fisk...

Bruker ikke CO2 nei, for det blir for mye styr for meg. Har ikke helse til noe ekstra. Da er planta du mener sikkert en liten cryptocoryne. Tror disse kommer fra Linda, men jeg vet dessverre ikke nøyaktig art. Kjempefine er de ihvertfall (har 4-5 stk), og skulle gjerne hatt mange flere
Det er en liten sverdplante, Echinodorus quadricostatus 'magdalenensis'. Sprer seg med utløpere, og de er nesten finere enn selve planten. Dessverre kom jeg til å plante morplanten i et Ancistruskar, så det tar litt tid før det blir noe mer her. Hvorfor trodde jeg de ikke smakte godt tro?
Linda; jeg håper jeg får mulighet til å kjøpe en liten avlegger av deg når du høster av den.
Det vil ta et godt stykke tid før jeg har overskudd av den, de som ikke er spist står for mørkt i øyeblikket, men den har varenummer hos Tropica og de fleste akvarieforretninger er kunder der. Den er ikke av de vanskeligste å få til å etablere seg heldigvis...
Utrolig flott tråd!
Har tatt meg tid til å lese hele nå, og det var verdt det. Utrolig flotte fisker og akvarium du har. Blir misunnelig jeg... hehe

Ja, det tok jo sin tid, men det var veldig interessant
Alltid veldig spennende å komme hjem etter å ha vært borte fra akvariene ei uke, og spesielt denne gangen, med nyankone, skrale lakriser...

Ser ihvertfall 5 lakriser som ser friske og fine ut. Ser ingen døde, så håper alle er i god behold inni alt lauvet. Er flere huler der også, så ikke meningen at de skal være lette å se

Edvald satte tydelig pris på flyttingen, og har laga et gigantisk skumreir. Høyden på det er noe av det mest imponerende jeg noen gang har sett! Får sette inn Dorthe til ham i dag, og så får vi se hva som skjer...
[External Image]
Her er noen av "ynglene" i Ungdomsklubben; til venstre er to meget vakre damer etter Reidar og Lilja. Den nederste er skikkelig rognstinn, så disse to skal snart få flytte sammen med den nye herren som kommer nå straks. Den øverste er for ung til å kjønnsbestemme enda, og er etter Leif og Laila. Går et knøtt etter HM-paret mitt (Halfdan og Mathilde) oppi der også
[External Image]
Stakkars Bruno Banani; han skjønner ikke helt hvordan man gjør det her. Klemme eggene utav damen? Blir litt vanskelig for ham det. Mona er veldig tolmodig ser jeg, så kanskje han får det til etterhvert?

Anton
Møt Anton; en vakker Deluxe kjøpt "brukt" av ei her på forumet:
[External Image]
"Oi, det er ei dame på andre siden av "vinduet" jo! Henne må jeg tøffe meg litt for."
[External Image]
Her er damen som skal til Inger Anne etterhvert (om alt går etter planen)...
[External Image]
En vakker, liten dame. Jeg håper bare Kong Valemon er snill mot henne. Jeg føler meg langt fra trygg på det, for Kong Valemon er en tøff herremann. Nydelig DeLuxe-kampfisk du har fått deg!
Jaa, det må vi virkelig håpe! Ser ut til at det gikk veldig fint å sette Dorthe inn til Edvald i dag. Han prøvde å jage henne litt, men han klarer jo ikke følge henne med det sløret (er Deluxe han også). Der blir det værre med Valomon, for han kan jo svømme fort! Damen virker veldig forsiktig av seg, så det kan bli en utfordring...
Å- du har så amnge flotte kampfisk!
Følger med på denne koselige tråden din, selv om jeg ikke skriver så ofte.
Hyggelig at du stikker innom Hassel

Anton, min nyankomne, syns tydeligevis at is-prisessa ved siden av er spennende. Han har laget skumrede, og viser seg alt han kan for henne
[External Image]
Og noen bilder fra Speilsalen:
Virker somDorthe er fornøyd med sin nye tilværelse, selv om samboer'n er litt sur. Det er ihvertfall ikke noe i veien med matlysten
[External Image]
Prøver å vise hvor skiftende fargen til Edvald er, etter hvor lyset treffer. Han ser egentlig lys-lilla ut ovenfra, men her virker han mer kobber-farget. Skikkelig metallic er han ihvertfall, og nyyydelig...
[External Image]
Skumreiret hans er skikkelig høyt og kompakt. Rett og slett imponerende.
[External Image]
DET var et imponerende skumrede! Jeg har aldri før sett et så flott! Skal se mannen blir en god far.
Siden det ble flere innlegg om Nespresso i Anders sin tråd, så tillater jeg meg å ha et her også; jeg har nemmelig laget meg en kapselholder i dag

Lilla måtte den selvfølgelig være, for å matche kjøkkenet skikkelig. Selve maskina er rød da, men det går bra lell...
[External Image]

Risikerer å få skikkelig kjeft fra Anders og Linda nå da, om jeg har valgt "feil" typer kapsler...
[External Image]
Plussmedlem
Lekkert! Fikk min kapselsending i dag, så det var jammen en idè...
Du har forresten flere at typene jeg liker der, så du skal slippe kjeft fra meg i dag... hehe :p

Har kost meg med blant annet en kopp "Rosabaya de Colombia" i dag. Den er jammen ganske god
Til bursdag eller jul skal jeg ønske meg melkeskummer så kan jeg lage enda mer eksklusive drikker.

Kreativ og flink er du virkelig!
Fiiin :o)

Liker lilla, og elsker at lilla er/har vært på moten, slik at jeg har fått masse lilla pyntegreier :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap