Sissis våte drømmer (side 156)

Blir ungene en blanding av hvordan foreldrene ser ut eller spiller ikke det noen rolle?

Utrolig nydelig er dem iallefall.
De liner ganske ofte på foreldrene, men det er tydelig at blått er den dominante farger. Sånn sett er Blomster-Finn litt morsom, siden mora er mørk blå, og faren er helt svart...

Det finnes helt sikkert noen som har kartlagt dominante og ressesive gener, men det har jeg ikke satt meg inn i.
Finnes det noen sider på nett man kan finne det evt hva bør man søke på?
Ettersom mine yngler har foreldre som er ganske like i fargen bortsett fra at faren har hvitt spekk i halen og moren lyse blå samt at faren er HM og moren CT.
Hadde vært artig og interessant å satt seg litt i inn det.
Denne siden er ganske interessant (betta care 101), men den forklarer ikke hvorfor yngel etter blå+rød forelder blir blå, siden begge disse fargene er dominante...

Har nå lest flere steder at svarte hunner er sterile. Men hvor svarte? Er Nora steril tro?
Interessant lesning så takk for linken.

Måtte søke igjennom ang sorte hunner og utifra det jeg forsto så var de som er "black melano" sterile. Også de som hadde black melano i genene. De som er black melano er knall sorte og prisen på dem er vist ganske høy iforhold til andre.

Kom også over en annen side hvor det sto at selv om du parrer en HM med HM så har man ingen garanti for at alle ungene blir HM. Det kunne være 10% av ungene som ble HM, men det sto ingenting om hvordan resten av ungene kan bli. Og de kaller vist blandet foreldre som hybrider, noe jeg ikke skjønner helt ettersom hva blir de ca 90% andre med HM kalt..
Alt kommer vel ann på genene til foreldrene osv, men det kan vel ingen vite ettersom de parrer nok med hverandre i naturen også.
Det er masse små yngel i Barnehagen

Håper virkelig at det er stjernedanio, men det kan være risfisk også, siden den gjengen hadde karantenen sin der rett før jeg satte inn danio-trioen...
Må med sorg meddele at Reidar Kampfisk synger på siste verset. Har jo hatt ham godt over ett år, og han var gigantisk allerede da jeg kjøpte ham, så han er ikke akkurat noen ungdom. Har heldigvis to vakre døtre etter ham...
Skjønne, grønne...
Flyttet 11 bartefjes over fra en tett beplantet eb-boks i dag, til en litt mer oversiktelig en. Jeg er sikker på at alle er skjønne, grønne fra eggleggingen for nøyaktig 6 uker siden. Disse har ikke kamuflasjen til bilineatusene, og er myyye større enn dem.

Har planer om å flytte dem direkte over i Stor-Poteten, for de vokser for fort for barnehagen...
Trist med Reidar, men veldig moro med de grønne!
Uff, synd med Reidar

11 små bartefjes høres veldig gøy ut derimot!

Foresten, jeg vurder å prøve et sånn DIY-filter med sånn "plastposebeholder" ala du skrev om for en god stund siden (du dekte den i akrylmaling og stein)

bruker du den, isåfall i hvilket kar og hvordan syns du det har gått? Jeg vurder å prøve i min 160liter med en pumpe som filtrerer 1000 liter i timen. Fuget du selve kurven inn eller festet du den med sugekopper?
Må innrømme at det ikke er i bruk enda Grapejuice. Krever litt omorganisering og snekring før det karet kan settes igang, og det har jeg ikke hatt krefter til enda. Håper sola kommer med litt energi til meg snart, for skulle så gjerne fått det opp...

Kjenner det er veldig trist med Reidar ja; han var en meget spesiell fisk. Lot ham komme til fiskehimmelen i dag, for det var ingen tvil om hvor det bar. Tror han har hatt et lykkelig og aktivt liv hos meg, med god plass, spennende omgivelser og flotte damer...
Med magen full av micro-orm...
[External Image]
Halvor...
[External Image]
Gode, gamle Odd; en flott gigant.
[External Image]
Etter 5 dager på fjellet var det ei bekymret matmor som sjekket statusen i karene. Fryktet kokt fisk i denne plutselige varmen, men det ser ut til å ha gått bra med alle. 28 grader var høyeste temperatur i karene, men ikke en gang pandabanden så ut til å være spesielt missfornøyd. Etterfylte litt iskaldt vann i alle kar, og håper ingen får varige mén...

Priser meg lykkelig for at jeg har byttet til led-belysning de fleste steder; blir ikke så varmt da...
Åh, så bra! Kan ikke skylde på fjellferie eller noen ting jeg, har surret rundt i heimen uten å tenke. Sommeren kom liksom så brått
Den kom veldig brått på! Var jo meldt max 18 før jeg dro, og det ble myyye varmere. Har vært bekymra i flere dager, særlig for de i vinduskarmen på kjøkkenet. Puster meget lettet ut nå...
Mistet en C virginiae her, han ble slapp i varmen og går i ulvelag. Satfisken får ikke hull på en Cory så lett, men de rev av det de fikk tak i så han fikk slippe på en måte bra også, fikk somlet meg til å sjekke temperaturen i resten av karene. Bestiller varmepumpe...
Varmepumpe er nok en god idé ja, for å kjøle ned på varme sommerdager. Pussig å si det for en som bor i Trøndelag, men vi har en leilighet under oss som fyrer som bare f... hele vinteren...
Kampfiskoppdrett
Ynglene i Ungdomsklubben begynner nå å vise kjønn, og denne bildeserien er av Ove (etter Halvor og Fiona) og Rikke (etter Didrik og Diana). Rikke har også et kullsøsken i karet, som jeg tror er en gutt...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Awww.... Oppdaga en cm stor lakris ved fôring i kveld. Blir like rørt hver gang jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap