Sissis våte drømmer (side 159)

Klarte ikke stå opp før 13.00 i dag, og da hadde jeg det egentlig litt travelt fram til bussen gikk. Trasket ut på kjøkkenet for å finne kaffe, og oppdaget at akvariene var mørke. Hm...

Sikringen hadde gått, og synderen var den ene led-lampa. Så da var det å fikse nytt lys i full fart. Og så var det tid for å stille timere. De hadde stått i 17 timer!!!!

Var sengeliggende i hele går ettermiddag/kveld, så var ikke på kjøkkenet før lysene uansett skulle være slukket. Skremmende lenge uten sirkulasjon, så her var det bare å springe ut på stua for å samle filtergrums. krysser alt jeg har for at dette går bra nå...
Har egentlig ikke så sansen for albinoer, men denne kuhliien bare måtte bli med meg hjem...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Nifselig i beste fall... Gikk det bra med filtrene etter strømstansen?
Alt ser heldigvis ut til å ha gått helt fint. Ingen utslag på målingene, og alle ser ut til å ha det bra; til og med de knøttsmå ynglene i EB-boksene... Pjuh...

Har forresten helt glemt å skrive at jeg har kjøpt en 25-liter fra Webzoo. Den overlevde heldigvis handteringa til Posten (veeeldig godt pakket!), så nå er Plæstikk byttet ut. Ser mye mer ryddig ut med tre "Poteter" på rekke og rad; 19, 25 og 28 liter.

Og så har jeg vært hos Ohr og kjøpt ei 30-watts luftpumpe, så nå skal det bli skikkelig orden på ting her. Nå er 4 luftpumper i drift på kjøkkenet, og et par av dem klarer jobben sin akkurat...
He, he, jeg må le av Geir Kampfisk. Flyttet kaudiene over i Byttingen på søndag, og siden det har den ene hunnen født. Fryktet kampfiskene skulle prøve å spise dem (tross tett jungel), men nei da; han passer på dem! Han svømmer rundt de knøttsmå levendeføderynglene, og jager unna foreldrene
Det er ihvertfall to labyrintyngel i Godteskåla, og nå er det ikke lenger tvil om at de er kampfisker. Må si at de har vokst sjokkerende fort i forholdt til de minste søsknene i Ungdomsklubben. De minste der er bare halvparten så store som de i Godteskåla, selv om de er både eldre og fôra med microorm. Kanskje det har med den høye temperaturen å gjøre? Blir sikkert hanner disse da...

Har faktisk ikke sett Nero siden jeg slapp ham oppi Godteskåla, bare damene hans, men tydeligvis har han fått fram yngel her også. Han er helt rå på det! Og oppi der da, med perlegurami, sjokkiser og kardinaler...
Kan mysterieynglene i Hasselvika være praktbarber tro? De vokser så himla fort, at nå tviler jeg på at de er rubintetra. Praktbarbene har jo også svart flekk ved spore-rota (heter det det?). Men kan ikke komme på at jeg har flytta planter så det er mulig... Hm...

Ja ja; time will show....
I dag har jeg fanget 5 stk 1cm yngel hos Didrik og Diana. De er på vei over i den lille Barnehagen i første omgang, for vil ha de ulike kullene med kampfisker adskilt. Vil jo gjerne ha kontroll på hvem som er foreldrene til hvem...

Oppdaget også til min store sorg at det er kun en rød biereke igjen! Flyttet den over til de svarte, og satte igang behandling mot planarier. Det krydde plutselig av dem oppi der!
Ved vannbytte i dag oppdaget jeg en nusselig, liten kampfisk hos Ulrik og Mari! Den er ca centimeter'n stor, og ser ut til å bli like lys og fager som sin mor. Spennende...
Så moro at det yngler Sissimor! Følger med skjønner du, selv om jeg er litt tagal
Er så glad for at jeg har ekstrautstyr liggende når en powerhead nekter å virke mer...

Særlig når jeg absolutt skal holde på med rensing midt på natta...
hihi, jeg skjønner jeg ikke er den eneste som benytter nattetimene til "akvarie-arbeid" ^^,




Kampfiskynglene (etter Nora og Nero) i Ungdomsklubben begynner å vokse til;
[External Image]
Denne er skikkelig arti; den var like mørk som de andre, men plutselig begynte den å lysne på ryggen. Den har bare blitt lysere og lysere, og nå er den nesten helt lys! Ganske gøy egentlig
[External Image]
De andre er fortsatt helt mørke; noen med litt blåskjær, og noen med snev av rødt...
[External Image]
Dumbolove?
Siden jeg har både en hunn og en hann av dumboear, så skal jeg jaggu teste om de vil lage flere! Har virkelig mine tvil, siden Blomster-Finn ikke har klart å overtale henne, men må nesten prøve...

Dorthe har gjordt seg godt kjent i Ny-poteten:
[External Image]
Dankert kjeder seg i tilvenningsvasen...
[External Image]
Første "møte":
[External Image]
"Se på meg da! Se på meg da!"
[External Image]
Plussmedlem
Love is in the air... øhm, water? :p
Gosh, han er vakker.
Gratulerer så mye og håper de lager mange mange vakre dumbo barn.
Jeg har en stygg mistanke om at det blir en ny Dumbo ear neste gang jeg kommer til Trøndelag. Jeg savner Kong Valemon noe veldig. Det er bare to måneder til jeg kommer oppover igjen, og jeg bare MÅ jo innom på Tam og se hva de har inne når jeg er der... Jeg får nok låne pappa sin bil, for denne gangen kommer jeg faktisk med tog. Jeg har ei venninne jeg ikke fikk besøkt da jeg var der i sommer, som jeg MÅ få truffet denne gangen, og hun bor tilfeldigvis ikke langt unna Tam...
Ved vannbytte i Godteskåla i dag, oppdaget jeg en kampfiskyngel til! Denne er bare halvparten så stor som de tre jeg visste om fra før, så Nero jobber tydeligvis på. Har ikke sett snurten av ham siden jeg slapp ham uti, men siden det dukker opp yngel, så regner jeg med at han fortsatt er der et sted...

Ganske imponerende egentlig, å få fram yngel i et stort selskapskar, med sultne perleguramier og kardinaltetraer
Oi! Begynte plutselig å telle kampfisk-yngel/ungdommer, og kom til at jeg har minst 20 stk som vil komme til å vise kjønn de neste to månedene. Håper virkelig det er mange hunner, for ellers får jeg seriøse problemer...
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap