Sissis våte drømmer (side 162)

Hurra, nå har jeg endelig klart å fange den siste skjønne, grønne i Godteskåla! Og det uten å tømme hele karet. Løsningen ble stor håv med uimotståelige godsaker i og rundt. Det ble med ei grenmalle, to atroer, to kampfisker og en drøss med reker i håven da jeg tok den opp, men dem var det jo bare å slippe uti igjen. Endelig!

Satser på at denne fine hannen vil bli veldig glad for å møte seks varke damer i Hasselvika. Bare to hanner der fra før, så han får store muligheter til flørting...
Sissimor
Ha, ha, må bare le av den nyankomne eleganshannen. Damene er vist ikke helt klare for hans amorøse tilnærmelser, så da prøver han seg like godt på praktbarbene ;)

Ble litt forvirret en stund her, da jeg greide å lese elghannen.
Da har jeg endelig lest hele tråden din
162 sider, tok noen dager ja :P

Utrolig mye fine akvarium og fisk du har, bilienatusene og green laserene jeg har kjøpt av deg stor trives Bilienatusene har lagt egg en gang, men får de ikke til å legge egg flere ganger.. Hva gjorde du for å få de til å legge egg?

Har du forsatt den VF leksgruppa med c. trilineatus? Jeg kjøpte jo en sånn gruppe til Terje når vi var der på søndag. Har gjort masse, men de vill ikke legge egg!
I går byttet jeg 30% vann, fylte på med bare kaldvann. Tempen. sank fra 28-29 til 22 grader! Men ingen egg i dag, har du noen tips?

Forresten tror jeg at den svarte kampfisk hua jeg kjøpte av deg er en han? Den lager skumrede i boksen den står i (den jager alle de andre kampfiskene mine, så måtte sette den i boks, mens hannen min passer egg), er aggresiv mot de andre huene min, den bleser seg faktisk opp som hannen min gjør. Kan legge ut bilder av den i tråden min senere jeg

Ser deg sikkert på storauksjonen, gjett hvem som skal by på den gruppa med green laser?
Lest hele tråden? Wow...

Bilineatusene legger egg akkurat når det passer seg, så har aldri gjordt noe spesielt med dem. Samme med de grønne; de har lagt når det passer dem (helst mens jeg er borte), og absolutt ikke når jeg prøver å trigge dem.

Trillene har jeg ja. De går i et selskapskar med levendefødere og maller. Tror de har lekt oppi der, men eggene blir spist før jeg finner noen...

Så "hun" er kanskje en hann ja. Hm. Hender at noen har en veldig forsinket utvikling. Finnes også hunner som er veldig hissige, banker alle andre og blåser seg skikkelig opp. Men det er ikke så ofte de lager skumrede...
Sissimor
Lest hele tråden? Wow... Bilineatusene legger egg akkurat når det passer seg, så har aldri gjordt noe spesielt med dem. Samme med de grønne; de har lagt når det passer dem (helst mens jeg er borte), og absolutt ikke når jeg prøver å trigge dem. Trillene har jeg ja. De går i et selskapskar med levendefødere og maller. Tror de har lekt oppi der, men eggene blir spist før jeg finner noen... Så "hun" er kanskje en hann ja. Hm. Hender at noen har en veldig forsinket utvikling. Finnes også hunner som er veldig hissige, banker alle andre og blåser seg skikkelig opp. Men det er ikke så ofte de lager skumrede...


Ok, da skal jeg la bilineatusene være i fred og samme med små trillene (de er jo monster i forhold til blineatusene!
Ja tror nok at det er en han, men det gjør ingenting, han er kjempe pen.
I dag har jeg flyttet litt på fisk igjen:
4 risfisk-yngel flyttet fra Barnehagen til foreldrene i Lekegrinda.
5 Kampfiskyngel (Didrik & Diana) fra Barnehagen til Ungdomsklubben.
1 kampfiskyngel (Ulrik & Mari) fra Stor-Poteten til Ungdomsklubben.
Og ei ung dame som har fått navnet Blondie fra Ungdomsklubben og inn til Gullik i Speilsalen. Hun er etter Nero og Ninni, var som lita helt svart, og er nå hvit med litt svart på finnene...
Blondie lurer veldig på hva som foregår...
[External Image]
Hva i h%&$# er det der?
[External Image]
Han er bak meg, er'n ikke?
[External Image]
Gullik er overbegeistret, og veksler mellom å boble og vise seg fram...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Lurte meg til å ta noen bilder av Rikke (etter Didrik & Diana) og Ove (etter Halvor & Fiona)
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Blondie og Gullik har lekt i dag, så nå passer han gigantisk skumreir med masse egg. Hun begynte med massiv jaging av lakriser inni ferskvannstangen, så hun flyttet jeg tilbake til Ungdomsklubben.

Ellers fikk jeg påfyll av ildtetra i deg; 6 var liksom en litt tasen stim...
Storauksjon i morra, og jeg styrer selvfølgelig mer enn jeg tåler. Har pakket 9 planteposernå, posthornsnegler og tre typer reker. Merkelapper og poser er lagt fram for tidlig fiskefanging i morra; har ikke samvittighet til å ha dem i pose over natta...

Begynte å plukke litt i Trollskogen, og endte med å rive ut over halvparten av "soppen" i midten; en fin miks av diverse mosetyper, ferskvannstang og javabregner. Satser på at noen har lyst på sånt

Av fisk blir det med en kampfisk hann, 5 skjønne grønne og gjengen med praktbarber. Kjøpte jo barbeparet for å prøve meg på oppdrett, og det gikk jo fint. Men de er alt for aktive for meg.
blir bra. Håper det ikke blir for sent for meg ikveld. Hehe tenkte å ta med noe.
Må bare ut å klarne hodet på Moskus en tur. Jobbet over 60 timer denne uka....
Ser deg imorgen. Du kommer deg bortover?

Espen
Min kjære har heldigvis lovet meg å kjøre meg dit, så da ses vi nok der
Vel hjemme fra storauksjon, med over 1000,- mer i lommeboka enn da jeg dro. Pussig nok ville ingen ha den vakre kampfisken jeg hadde med, men å skjønne seg på aukjonspublikummet her er umulig. Tenk at bleke kirsebær går for mer enn gule reker!

Tusen takk for skyssen hjem Black_Flys
Auksjonspublikummet er like forbløffende sørpå Sissimor
Min faste fiskeleverandør får inn disse snålingene fra Colombia på fredag; lurer på om jeg skal slå til...
Microglanis iheringi
[External Image]

Har i løpet av de siste dagene oppdaget kampfiskyngel/ungfisk i både Byttingen, Gammel-poteten og Gavepakken. Den ene i Byttingen har et skikkelig hakk på bakkroppen, så tydelig at noen har smakt på den på et tidspunkt...
Jeg måtte lese litt om fisken og se den på youtube! Veldig søt! Spennende at den kan være enslig også!
Har solgt 4 kampfisker i dag; 2 hanner, en vi tror er hann, og en hunn. Ble plutselig mye bedre palss her! Kanskje jeg plutselig sprekker på en ny?

Dankert, dumbo-hannen min, passer nå på egg som Blondie (Hvit CT) har lagt. Blir spennende å se hva som blir av det...
Spennende tråd du har.
Og mange artige fisker. Skjønner heldigvis nå at jeg må slutte å lese mer her før litersyken utvikler seg videre. Ettersom planen er å ha et akvarie for yngel/ungfisk, så er det farlig å lese videre. Plutselig får man flere ideer og flere inkompatible fisker….

Inbiller meg at ferskvannstangen jeg kjøpte på storauksjonen her i Trondheim kom fra deg...
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap