Sissis våte drømmer (side 165)

Sett i gang å skriv Anders!
I dag har jeg rota mye rundt med akvariene. Først la jeg ned "Barnehagene"; to småkar, som nå skal erstattes av "Kollektivet". Dette er en 60-liter delt i to med filtermatte. Et hang-on-filter suger opp vann på ene siden av matta, og spytter det ut igjen på den andre. Burde bli bra sirkulasjon av det. Kollektivet skal brukes til lek og oppforing av kampfisk har jeg tenkt...

Masse rundtomkring med flytting av filtere i dag; må jo få til best mulig løsninger. Og selvfølgelig er det noe som ikke vil starte igjen, uansett hvor mye en fikler. Da da må man være kreativ da. Glad jeg alltid har powerheads og blåsvamp liggende...
Har nesten doblet stimen med ildtetra i dag, og det gjorde seg virkelig!

Solgt siste runde med små grønne i dag også, og må si det er tomt uten dem. Prøver alt jeg kan å få foreldregruppen i lek igjen, men de er ikke særlig villige...
Hva forer du ildtetraene dine med? Må de ha levendemat, eller greier de seg med flak og frossenfor?
Spiser alt mulig de, men micro-orm ser ut til å være favoritten
Mine spiser finknust flakfor og lever i beste velgående etter flere år så de er ikke vanskelige i matveien
Takk begge to! Kjenner jeg fremdeles har lyst på de, men får se. Har tenkt på noen kortlevde, enkle, snille fisk som ikke formerer seg og som jeg kan ha i karet til bunnfiskene dør ut. Ser veldig tomt ut nå med bare en stjernedanio og en klovnkilli i vannlagene. Resten er bunnfisk som fremdeles kan leve noen år. Er i tenkeboksen
Det fylles stadig på med kampfisker! Overtok en hann og tre unner fra Svampen i dag, og så kjøpte jeg en vakker marble i tillegg. Det yngles litt her og der, og det er sååå spennende å se hvordan de blir!
Fire C121 virrer rundt i Lekeparken, med en gjeng svarte som ivrige tilskuere. Jeg krysser alt jeg har... :P
Har vært fullstendig kaos her de siste dagene. Alle vindusglassene i huset her byttes, og det betydde mye styr for meg som har vinduskarmene fulle av akvarier! Det meste er på plass igjen nå, med veldig god hjelp av snill akvarist-venninne

De tre Potetene i vinduskarmen:Storpoteten, Nypoteten og Gammelpoteten...
[External Image]
Lekeparken, der jeg prøver å overtale c121 og de svarte til å legge egg. Dette karet var tildligere Lakrisbakken.
[External Image]
Kollektivet. Delt i to med filtermatte, slik at et par kampfisk kan leke på hver side...
[External Image]
Har solgt unna en del endlers i dag. Og med penger inn, så kunne jeg bestille meg noe nytt! Mandag kveld kommer det 10 Sundadanio axelrodi
Siljan, som jeg fikk fra Svampen, passer egg! Hunnen er cambodian CT, så jeg satser på vakre barn
[External Image]
Inaktiv bruker
Så fint!
Misunner deg som f-!
Har du forresten noen gode tips til å bli kvitt alger i en 15liter?
Hadde vært greit med en fisk, men går vel fint med et middel også
Og igjen: UTROLIG fint!
Inaktiv bruker
ILDHALEN
Så fint! Misunner deg som f-! Har du forresten noen gode tips til å bli kvitt alger i en 15liter? Hadde vært greit med en fisk, men går vel fint med et middel også;) Og igjen: [B]UTROLIG[/B] fint!

Det skal forresten flytte inn guppyer der i dag, og der er ikke så ekstremt mye alger der, mest for å holde det stabilt
Har solgt unna en god del endlers i det siste, så med penger inn kunne jeg kjøpe meg noe nytt! I dag flyttet 10 Sundadanio axelrodi inn i den ene Lakrispytten
Gjorde noe litt sprøtt på klubbauksjonen i dag: kjøpte tre guppyhanner! Disse er nydelige, lyse snakeskin, så de skal få være pynt i Trollskogen :P

Ellers har jeg byttet kampfiskhunner med ei ung, ivrig jente i dag. Sånt syns jeg er flott
Kampfiskbildet i innlegg 3292 er kjempeflott, blir spennende å se hvordan avkommene blir
Aspidoras!
Var en tur innom TAM Lade i går, for jeg måtte bare sjekke om de hadde igjen noen Aspidoras pauciradiatus. Har sett på de før, men hadde ikke hjerte til å kjøpe bare noen av den store gjengen. Har kryssa fingrene for at de skulle dukke opp på lista til Imazo igjen, slik at jeg kunne få de til bedre pris gjennom klubbkontaktene, men nei...

Så hørte (eh leste) jeg at Black_flys hadde kjøpt noen av dem, så da måtte jeg bare ivei og hente resten. 8 nydelige, små bartefjes virrer nå rundt i Speilsalen

I plantekaret lå det noen små poser og duppet. Kampfisker som de fikk inn mandag kveld! De må ha vært i de posene fryktelig lenge...

I den ene posen var det en blek gul og rosa sak, som bare måtte bli med hjem. Etter ei stund i bedre miljø ser Sølve heeelt annerledes ut:
[External Image]
Knipset bilder av aspidorasene i dag; de er bare sååå søøøte
[External Image]
[External Image]
Har montert ekstra led-lys på Hasselvika i dag, som slår seg på litt før, og av litt etter, hovedlyset. Syns det ble fin stemning...
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Mari Olsen
Reklame for plussmedlemskap