Sissis våte drømmer (side 166)

Utrolig stilige effekter man kan få av led lys. Fint bilde

Har ikke sett Aspidoras pauciradiatus utrolig stilige og ikke blir de store heller.

Hvordan er de i akvariet ser på bildene at de ligger på plantene, er de litt over alt?
Aspidorasene er overalt ja, oppfører seg ganske likt som pygmécoryene syns jeg..
Fikk et ok bilde av en svart sakura i dag...
[External Image]
Fine planter!
Hei Sissi!
Du har jo mange utrolig flotte fisk som andre også har påpekt- men jeg er også imponert over hvor grønne alle karene dine er! Hva gjør du for å få plantene til å vokse sånn?

hilsen Kristine
Plantene får Happylife flytende næring. Ellers har jeg torv under sanda i de fleste kar... Bruker stor sett led-lys eller Biltema-rør med 6500K.
I dag har jeg lagt ned Asylet. Klodrik har flyttet over i Oasen, og 15 pygmé-coryer flyttet over i Kollektivet. Hjelpe meg så mange reker det var der, både kirsebær og grønne! De fikk flytte over i Fødestua, siden det er beste sted for de grønne rekene. Gikk bare skikkelig utvanna sakura der fra før...

Karet som skal hete Lysthuset er nå på plass, men vet ikke helt når jeg får satt det i gang...
Stemningsrapport fra Hasselvika...
[External Image]
flotte bilder som alltid. Får du noen lek på aspidorasene?
Ikke mye som tyder på det her enda, men skal prøve å fore hyppigere med micro orm å se om det setter igang litt.

Espen
Ingen tegn til lek på de enda nei; de bare "henger" rundt i plantene :P

Er forresten en tur i Oslo nå, og titta innom Dyrego i dag. Mye flott cory inne der, bla eques til 275,- Men jeg har gjordt to avtaler om fiskehandel privat, så eques får bare stå på ønskelista i lang tid enda...
Får se om jeg kommer meg på møte i morgen.
Hører en dyrebutikk skal ha med fiskeoverskudd før flytting på auksjonen. Sikkert masse snadder til en god pris.
Nyoperert i venstre ankel. Krykker og max 20kg belastning i 6 uker....
Høres ut som om det er verdt det å ta turen til møtet da. Og lykke til med ankelen!

Både jeg og de 26 coryene overlevde turen hjem. Må si det var moro å besøke både Buskiz og Erik Johansen; kunne blitt der og skarvla i hele evigheten...

Hos Buskiz hentet jeg 10 søte c141

[External Image]

Fra Erik fikk jeg med meg 10 gossei
[External Image]
og 6 c121
[External Image]

Erik har virkelig mye spennende nå, så satser på å hente yngel hos ham også i framtiden
Rachel har virkelig levert varene, for Gard passer mengder med egg
[External Image]
Gard passer runde 5 med egg nå, og det kryr av yngel i flere størrelser i karet. Siljan har minst tre yngel som det begynner å bli litt størrelse på nå. Sølve har yngel, Hr. Klinke har yngel, Sivert har yngel, og Klodrik har yngel. Har jeg vært litt overivrig nå tro?
Hehe, men artig er det
Gleder meg til jeg får inn akvariumene og får startet også.
Ble plutselig stor etterspørsel etter kampfiskdamer fra meg, så da blir det plass til flere yngel
Får håpe du får masse damer da Min siste kampfisk runde fikk jeg 17 damer og 3 gutter hvorav alle damene + gutta gikk i royal blå, stål blå og turkis bortsett fra 1 som ble hvit med sorte/gule flekker på kroppen og stål blå finner. Har aldri opplevd at 1 har skilt seg ut så mye før.

Har du bilde av alle parene i tråden din? Og evt avkommene av dem som har vært i hekk før? Har tittet langt tilbake i tråden din og det er mye snadder der. Både av det ene og det andre.
Yngler på lav temperatur, så det blir 95% hunner. Er bilder av mange av fiskene bakover i tråden her ja. Sikkert på tide med nye
Sissimor, hvilket akvarie var det du hadde den flotte plastposeholderen med pålimt stein i? Har du noen bilder? Jeg driver å planlegger å lage en slags limt steinoppsats hvor jeg kan sette mose på. Men trenger litt inspirasjon til hvordan stein i "høyden" blir seende ut. Og husket at det filteret du laget ble seende veldig bra ut.
Det filteret står i Hasselvika, og fungerer utmerket. Men "stein i høyden" har jeg i mange kar: Trollskogen, Speilsalen, Fødestua og Lysthuset blandt annet...
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap