Sissis våte drømmer (side 168)

Plussmedlem
Flott liste, Sissimor! En virkelig fin samling Coryer! Og neste steg blir vel da bilder av dem alle? :p
Ha, ha, morsom du Anders
Har forresten bestilt similis også nå...

Men bilde av den nyeste kampfisken blir det; hils på Jens Petrus:
[External Image]
Han var jo flott ! Men jeg bare MÅ spørre, har du en Tøfflus også ?
He, he. Ingen Tøfflus enda, men det kan jo komme

Ble forresten mye ny fisk i dag; noe bestilt og noe kjøpt på klubbauksjon...
-6 lakriser
-3 sewellia
-8 C. similis
-6 otto
-5 smykketetra (påfyll)
-10 kuhlii

Fikk heldigvis solgt en del reker og planter i dag også, så regnskapet ser ikke så ille ut denne måneden heller :P
Idyll i Hasselvika:
[External Image]
To gledelige nyheter i dag:

Det er ihvertfall 4 yngel hos gruppa med C121! Jeg blir så lykkelig av sånt

Og så har jeg byttet til meg vidunderlig vakre Blue dream rili
[External Image]
[External Image]
Jordbærlakris ;)
I dag har jeg fått meg 6 fine nagyi; populært kalt jordbærlakris. Regner med det er på grunn av leksfargene til hannene
Sukk... Nå som lakrisene har farget ut litt, så ser jeg helt tydelig at det er feil art. De jeg har fått er Linkei, ikke Nagyi. Hadde lyst til å øke gruppen med linkei, men kjenner at jeg er litt skuffa... :P
Flott bilde av Hasselvika. Er det ildtetra? Kjempefint!
I går ble Asylet lagt ned for godt (tror jeg ihvertfall, helt sikkert), og erstattet av et opti-white helglasskar. Dette har stor bunnflate, med målene 60*40*35, og er nå delt i to med filtermatte og glassplate. Powerhead pumper vann fra den ene siden til den andre, så sirkulasjonen blir bra. Karet har fått navnet Rekkehuset
Ser at innlegget mitt ikkekom med . men det jeg skrev var at de blå rekene bare var helt nydelige
De er kjempeflotte Sølvi, og nå går en hunn med egg

I dag har jeg gjordt om Karantenen. Det var en stor plastbakke, som nå er byttet ut med to litt mindre. Prøver å bestille jordbær-lakriser igjen, så må ha plassen klar...
møte neste uka ja?
Holder på å fyller i ett akvarium om gangen nede i kjelleren nå.
Ble mye støv fra katteleiren, men må vel skifte litt vann fremover. Få fikset meg ett opplegg med vannskifte så det går enklere.

Bilder da?
Jepp, møte neste uke...

Sprakk på to kampfiskhanner igjen i dag; Per som er perlemor-rosa, og Tollef som er copper med rustfargede finner. Bilder kommer kanskje helt plutselig... :P
Ooh, nå er jeg spent! Kopperfarge høres utrolig pent ut. Hvilket akvarie skal de gå i?
Hvor de skal gå ja...Godt spørsmål! Driver å flytter litt rundt her, og setter sammen grupper med kampfiskungdommer. Tror Tollef skal gå i Lysthuset med tre orange damer, og Per i Kollektivet med tre perlemor-cambodian-damer...
Begge havnet i Kollektivet, på hver sin side av skilleveggen
[External Image]
[External Image]
Nydelige begge 2. Har du noen passende damer til dem?
åååå i himmelens navn den med kobberfarge var vakker! fargene minner meg om disse brune og oransje sommerfuglene som virrer rundt om sommeren. Utrolig pen!

Går denne fargen under "oransj" ? for jeg drev å leste litt om kampfisk genetikk, og lurer da på om dette vil være et resessiv gen som har dukket opp?


Den andre var vakker han også altså, haha
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap