Sissis våte drømmer (side 17)

Artig at det ble lek på dem så fort! Følger med på prosjektet ditt og må si jeg er imponert over kreativiteten! Hadde aldri falt meg inn å finne på slike ting hvertfall.

Har så lyst på en betta-art å ha i 100literen min. Spurte faktisk Maren for lenge siden om mulighetene for å få kjøpe channoides hos henne. Men ble ikke noe. Nå har jeg fått enda mere lyst på en betta-art, og kanskje aller helst simplex etter å ha sett filmene til Maren både da og nå. Må bare komme meg en tur i butikken å forhøre meg om mulighetene for å få tak i
Anna U.
Artig at det ble lek på dem så fort! Følger med på prosjektet ditt og må si jeg er imponert over kreativiteten! Hadde aldri falt [B]meg[/B] inn å finne på slike ting hvertfall. Har så lyst på en betta-art å ha i 100literen min. Spurte faktisk Maren for lenge siden om mulighetene for å få kjøpe channoides hos henne. Men ble ikke noe. Nå har jeg fått enda mere lyst på en betta-art, og kanskje aller helst simplex etter å ha sett filmene til Maren både da og nå. Må bare komme meg en tur i butikken å forhøre meg om mulighetene for å få tak i:-)


Ja, bettaer er veldig fassinerende
Masse nytt :d
I dag har jeg vært en tur hos Siadne her fra forumet og hentet litt Windeløv. Trivelig med fiskeprat, og arti å se igjen de små grønne hun kjøpte fra Maren.

Etterpå ble det en tur til akvariemøte, og en kan si at jeg absolutt ikke kom tomhendt hjem... Fikk stjernedanioene som jeg hadde bestilt av Rune, og så var det auksjon! Så med hjem ble to små sommerfuglciklider, tre klovnekilli og ei luftpumpe. For alt dette betalte jeg bare 70 kroner, siden jeg hadde med med litt hydrocotyle for salg. Bra fangst vil jeg si

Sommerfuglene svømmer nå sammen med min ensomme gamle, og er på samme størrelse. Tror de to nye også er damer, men det er helt i orden egentlig, blir lite bråk da.

Stjernedanioene bor nå i Godteskåla, der de enn så lenge klynger seg sammen innimellom vallisneria`n. Litt utrygge enda, men regner med at det kommer seg etterhvert.

Klovnekilliene har flyttet inn i Asylet, og der har jeg tenkt at de skal fortsette å bo. De svømmer rundt midt blandt platyyngelen, og har allerede farget flott ut. Nydelige er de ;D
Danio margaritatus er bare helt toppen! Små røyer! Jeg kan stirre i timer. Men stime, det har ikke mine helt forstått at det står i basen at de skal. Spiller ingen trille, de er vakre nok til å bli tilgitt...
En liten hvil på et lotusblad...
[External Image]
Plussmedlem
Søøt Corydoras! Det liker vi (jeg) du har sp. Black, ja
R.i.p borghild, og nei og nei...
Borghild platy har virket tufs noen dager, og har for en gangs skyld ikke vært drektig. På lørdag så jeg at hun hadde et grått belegg på ene øyet, så da behandlet jeg med Escha 2000. Det så ut til at hun responderte bra på behandlingen, men i går kveld var øyet plutselig værre igjen. Og i dag så det plutselig ut til at hun hadde noen hvite prikker. Hjelp!!! Og jeg som skal reise bort i morra, f#%n.

Bestemte meg for at Borghild skulle slippe noe mer...

Så nå blir det stort vannbytte, med grundig slamsuging, og påfølgende behandling. Kjører nok både Exit og 2000 for sikkerthetsskyld. Får bare behandlet i to dager, så det blir spennende å se hvordan det går... Har studert de andre grundig, og ser heldigvis ikke noe galt på noen andre. Sukk...
Grundig opprydning i rio fantasia
Da har jeg byttet vann, slamsugd og rydda kraftig opp. Kjenner nesten ikke karet igjen jo! Lånte tipset til Linda & Ove om å rydde ut all Heteranthera, og bare plante toppene, og det ble jo mye finere

Heldigvis er fiskene mine veldig tamme. Ingen panikk mens jeg holdt på; coryene var skikkelig i veien, og platy-ynglene og sommerfuglene testet om jeg smakte godt. Godt å se at alle virker friske og raske... Får bare håpe det varer...

Da jeg var ferdig hadde jeg i medisin. Kjører dobbel dose for sikkerhetsskyld, siden GH er 4. Nå krysser jeg alt jeg har for at alle har det bra når jeg kommer tilbake tirsdag...

Legger ved et bilde av karet fra forrige uke, og et fra nå etter opprydningen.
[External Image]
[External Image]
Har mistet flere levendefødermadammer etter fødsel, de blir liksom lurvete i tøyet, med pistrete finner og trist almentilstand. Vi har kanskje noe skummelt i karene som ikke slår ut på andre enn utslitte fruer? Har ikke medisinert ettersom alle de andre har virket friske og raske, et par ganger har de til og med kommet til hektene igjen helt av seg selv. Så grundig rengjøring og vanlig godt stell, kanskje et helt ubrukt catappablad...

Ble forøvrig veldig flott etter lukinga, nå kom jo bakgrunnen til syne igjen :o)
Linda & Ove
Har mistet flere levendefødermadammer etter fødsel, de blir liksom lurvete i tøyet, med pistrete finner og trist almentilstand. Vi har kanskje noe skummelt i karene som ikke slår ut på andre enn utslitte fruer? Har ikke medisinert ettersom alle de andre har virket friske og raske, et par ganger har de til og med kommet til hektene igjen helt av seg selv. Så grundig rengjøring og vanlig godt stell, kanskje et helt ubrukt catappablad... Ble forøvrig veldig flott etter lukinga, nå kom jo bakgrunnen til syne igjen :o)


Tar ikke sjansen på å ikke medisinere, pga øyet og antydning til hvitprikk hun hadde... Regner med hun var sliten ja, siden hun var fullvoksen da jeg kjøpte henne, og har fått et kull hver mnd siden hun kom. Skal legge inn et nytt blad catappa ja, lurt. Trist dette, for jeg likte henne så godt; platy med personlighet :/

Har sett litt nærmere på de nye sommerfuglene, og begge ser ut til å være damer. Må nesten le litt av den ene, for hun har funnet seg en stein hun beskytter med nebb og klør. Ihvertfall helt til det kommer en ancistrus seilende, da trekker hun seg irritert unna. Hun er så søt! Desverre for henne vil hun ikke finne en mann på en god stund enda...
Så flott Rio Fantasia ble etter lukinga :o)
cara79
Så flott Rio Fantasia ble etter lukinga :o)


Takk vennen! Og nå ser jeg plutselig fiskene igjen
Før jeg dro i dag testet jeg vannet i Godteskåla. Fortsatt ikke utslag på hverken nitritt eller ammonium heldigvis. Og GH er fortsatt 6. Aner ikke hvorfor den er høyere enn i kranvannet, men helt i orden om den fortsetter å ligge der.

Forresten... Hever Akvasafe GH? Det var med vareprøve fra Aquamanias, og jeg tok den i, for det kunne jo ikke skade. Hm... Spennende å følge med på dette framover

Så var det bare å innstruere samboeren i fiskeforing, og hive seg på bussen. Har en sånn click-boks med minigranulat. Et klikk pr 5 fisk på 2-5 cm. Utmerket løsning for foringsvikarer ;D
Hei
Jeg har sendt deg en mail ifra akvaforum her, lurte bare på om du hadde lest den eller om den hadde kommet i junkmail kassen din? Eller kansje du bare slettet den

mvh
Petter Nordtømme
Petter Nordtømme
Hei Jeg har sendt deg en mail ifra akvaforum her, lurte bare på om du hadde lest den eller om den hadde kommet i junkmail kassen din? Eller kansje du bare slettet den :) mvh Petter Nordtømme


Ah, den har helt sikkert havnet i junkmailen...
Håper du finner den og svarer =)
Noen flotte akvarier og fine fisker du har.

Mvh
Petter Nordtømme
Petter Nordtømme
Håper du finner den og svarer =) Noen flotte akvarier og fine fisker du har. Mvh Petter Nordtømme


Tusen takk for flotte komplimenter!
You got mail...
Er det liv?
På bussen tilbake til Trondheim i dag kom jeg plutselig på det; levendefôret!!! På møtet tirsdag fikk jeg to bokser med startkultur (springhaler kanskje?) av Ohr. Da jeg kom hjem satte jeg dem inn i skapet under "Godteskåla", og glemte helt av dem. Hadde jo tre poser med fisk å ta meg av, så disse ble bare satt til side. Så på tur hjem kjøpte jeg baby-grøt som jeg hadde fått beskjed om å fôre dem med, og krysset fingrene. Det yrer av liv i boksene! Hurra! Tror aldri jeg noen gang har blitt så glad for å se kravlende småkryp

Var en tur innom Akvasia på veien og kjøpte frossenfôr. De var tom for artemia, så da bestemte jeg meg for å teste nye ting; svarte mygglarver, dafnier og cyclops. Testet de to siste i stad, og se ble suksess! Veldig smått fôr, men perfekt til yngel og stjernedanioene; de ble så ivrige atte. Jeg simpelten elsker småfisk, jo mindre jo bedre
Og heldigvis er det ingen tegn til sykdom i Rio`n, bare blide, ivrige fisker som ville ha mat ;D
Stakkars gunnar...
Ser ut til at Honningguramiene flørter igjen, noe som er veldig dårlig timet, siden jeg hadde tenkt å flytte dem over i Godteskåla i morra. Henning styrer med skummet sitt, mens Guri er fly forbanna, og da spesielt på Gunnar perlegurami... Stakkaren gjemmer seg bak rota, godt i skjul for den hissige, lille damen. Perla derimot får svømme helt fritt, for hun og Guri ser ut til å være "perlevenner"

Får prøve å redde dem ut om jeg ser noen egg i morra da kanskje... Hm...
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap