- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Finner bare ikke ut hva disse heter? anyone???
Finner bare ikke ut hva disse heter? anyone???
hei.
har to fisker jeg ikke helt vet hva heter. de blir rundt 4 cm,
den ene er helt svart og ligner litt på black molly, men får det ikke helt til å stemme likevel for bakfinnen er ikke rundet, og finnene generelt er mere "slørete" om man kan kalle det det. de ble solgt til meg som to av samme art. den hvite har derimot avrundet hale lik black mollyene har. den er kritthvit, liten anelse sølvfarge kanskje, med gjennomsiktige finner. munnen er underbitt og bred på begge to..
håper noen kan hjelpe ???
har to fisker jeg ikke helt vet hva heter. de blir rundt 4 cm,
den ene er helt svart og ligner litt på black molly, men får det ikke helt til å stemme likevel for bakfinnen er ikke rundet, og finnene generelt er mere "slørete" om man kan kalle det det. de ble solgt til meg som to av samme art. den hvite har derimot avrundet hale lik black mollyene har. den er kritthvit, liten anelse sølvfarge kanskje, med gjennomsiktige finner. munnen er underbitt og bred på begge to..
håper noen kan hjelpe ???
Postet 03.08.10 kl 22:23
Postet 03.08.10 kl 22:30
Endret: 03.08.10 kl 22:31
Inaktiv bruker
Postet 03.08.10 kl 22:30
Endret: 03.08.10 kl 22:33
Postet 03.08.10 kl 22:39
Postet 03.08.10 kl 22:55
Anne Kristinhei igjen. og tusen takk for svar. ser på bildene at det må være en Poecilia latipinna den hvite. den svarte derimot.. kan være en lyretail, eller noe i den duren..?
Ja den sorte er en lyrehale molly. Har hatt noen av dem selv tidligere. Akkurat nå har jeg en lyrehale sverddrager hue. En skjønnhet
Postet 03.08.10 kl 23:10
Postet 03.08.10 kl 23:20