Feil for til malawi?

Noen som kan svare meg på om foret er grunnen til at flere av mine malawi døde pluss en L134. Fikk beskjed om at dette foret var nok supert for det kjøpte de som har tanganika. Foret heter Ocean Nutrition, formula TWO, Marine Pellet. (Grønn boks) noen som har noen erfaring?
Alge og reketillsetning er grunnleggande.
Har du over 8 i PH ?
Afrikanske er veldig følsom for NO3 for exempel.
Elin Kjær
Foret heter Ocean Nutrition, formula TWO, Marine Pellet. (Grønn boks) noen som har noen erfaring?


Du trenger bare se på boksen for å vite at det er helt feil. Det er bilde av saltvannsfisk og fòr for saltvannsfisk! Det står på boksen "Marine pellet". Marine er sjø/hav fisk.

Om det var det de døde av, vet jeg ikke, men det er iallefall ikke ment for ferskvannsfisk. Utifra hva jeg finner på nettet ang. innholdsfortegnelsen, inneholder den ting som diverse saltvanns-tang,krill, spirulina o.l. Jeg vet ikke hvor bra tang er for ferskvannsfisk, ettersom det kan ha innhold av salt?

Dette bør du ta opp med butikken, som har solgt deg helt feil produkt.

Innholdsfortegnelse på engelsk:

"Formula Two Medium Pellets

Ingredients

Shrimp, Plankton, Sardine, Kelp, Alfalfa, Squid, Salmon Egg Oil, Lecithin, Spirulina, Fish Oil, Garlic, Casein, Minerals [Calcium Chloride, Potassium Iodide, Ferrous Sulfate, Manganese Sulfate, Magnesium Carbonate, Zinc Sulfate], MPAX [Marine Protein Amino eXtract: Fish Meals, Hydrolysate, Select Amino Acids (Arginine, Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Cystine, Phenylalanine, Threonine, Tryptophan, and Valine)], Vitamins [Stabilized Vitamin C, Biotin, Cyanocobalamin, Niacin, Riboflavin, Thiamine, Vitamin E], Preservatives [Ethoxyquin, Potassium Sorbate], Carotenoid Pigments [Astaxanthin, Canthaxanthin], and Beta Glucan. "
fikk svaret... høyt nitrit...
Tok en kikk på profilen din.... Har du kjøpt deg større kar eller har du malawi i 120 L? Hvor mange isåfall og når startet du det opp siden du har nitritt?
120 L er nok for lite til malawi, og du vil garantert få problemer fremmover med både nitritt og nitrat hvis du har et større antall malawi i det karet. Men det værste vil nok være at de kommer til å sloss og ta livet av hverandre i sin kamp om plassen og territoriet i et så lite kar....

Så hvis du kan svare på noe av dette, kan vi kanskje hjelpe deg med hva som er galt - hvis du ikke alt har funnet det ut da
jeg har fortsatt samme karet, har hatt det i snart 2 år og ikke hatt noe problemer føre nå. ble anbefalt det foret og da begynte problemet. men kan jo være tillfeldig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita bue
Reklame for plussmedlemskap