Plaget platy

Trenger råd fort. Har 3 stk platy, 2 hunner og 1 hann. Den største hua og hannen er et par tydeligvis. De henger sammen hele tiden. Det som er problemet er den "single" platyen. Den blir jaget rundt av de andre to, og får ikke fred et øyeblikk. Jeg håpa det skulle "gå seg til", men nå greier jeg ikke sitte å se på dette mer. Hu ser tydelig plaget ut. Tynn og stressa. Hva gjør jeg?

Har bare et akvarium. Dvs, jeg har en bolle, tom vel å merke, på ca 15 liter, men ingen pumpe til den. Kan jeg flytte paret over i bollen i en periode, evnt den enslige, bare til jeg får tak i et annet kar, eller er det best å ha dem sammen der de er vant til å være?
Evnt avlive den single? Jeg er ganske alene om akvariehobby og bor et godt stykke fra nærmeste dyrebutikk, så å gi bort blir vanskelig.

Er ny på dette med akvarium, så jeg trenger hjelp. Syns så synd på den enslige.
Er litt usikker på hva du skal gjøre, men du burde vel helst fylle opp bollen med grus/sand, vann og evt en liten plante hvis du har en til overs og flytte den single platyen over dit.

Jeg har selv en platy som ble plaget av en kampfisk hunn så jeg endte opp med og flytte ham over til akvariumet med corydorasene, tigerbarbene og neontetrane. Og den har funnet seg godt til rette sammen med tigerbarbene mine.

Og etter hvert burde du få skaffet en pumpe til bollen. (går jo an og bestille over nettet en plass)

Hvis du har plass og penger, kan du jo kjøpe flere platyer. Det kan hjelpe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap