Co2 til akvarium

Ok, må bare spørre et skikkerlig nybegynner spørsmål.

Hører mye snakk om at man må tilsette co2 til akvarium vis man har masse planter.
jeg vurderer å skifte litt om på akvariumet mitt, og vil ha masse planter.

Hvordan tilsetter man da co2?
hva trenger jeg til å få et bra akvarium med masse planter nedi?

Til nå har jeg kun brukt en sjelden gang plantenæring som jeg kjøpte i dyrebutikken, og det funka jo brukbart.

Men som sakt nå skal jeg omrede akvariumet og vil ha mye grønt og planter der.
Hva trenger jeg for å få til dette?
Du trenger ikke co2 for å få til mye planter. Jeg ville droppet dette, og heller prøvd uten først.


Sats på enkle flotte planter, plasser dem slik at de får best utbytte av forholdene i ditt akvarium. Eks, ikke plasser en plante som liker mye lys under en annen stor plante som skygger for lyset.

Jeg har prøvd å ha en god del hurtigvoksende planter, i håp om at de vil utkonkurrere eventuelle alger. Dette har fungert ønskelig, har veldig lite alger i akvariet.

Jeg har varmekabler og plantesubstrat under sanden. Dette trenger man egentlig ikke for å få til bra med planter, men jeg ville prøve det denne gangen.

Jeg bruker ingen flytende plantenæring, men bruker gjødselskapseler som jeg putter ned i sanden ved røttene til de plantene som trenger det. Har belysningen som følger med akvariet. Jeg har ikke lang erfaring med planter, men brukte god tid på å velge planter jeg trodde jeg kom til å klare.

Har bilder på profilen min (juwel 240 l), så kan du ser hvilke planter jeg har fått til med de forholdene jeg har skrevet over.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap