Jarle's hobby nr 2 (side 5)

Hei, Jarle! Har fått yngel av corydoras aenus. Kjempegøy! Vet ikke helt ennå hvor mange som har overlevd, men har foret de på mygglarver i "oppløst" form,og knust for..
Så koselig at du tok turen innom tråden min Ingelise. Alltids gøy å utveklse erfaringer og prate når vi treffes. Dverggrumaien ser ut til å ha det fint.
Danser , mener du at de svømmer litt rundt i sirkel 2 stykker ? Det kan være lek tendenser. Hold meg gjerne oppdatert ang cory yngelen.
De fem Super rotene som vi kjøpte av dere vokser og vokser.

Her diskuteres det om vi skal investere i reol med 3 akvarium.
2nd gang med corydoras similis
Da er leken i gang for andre gang med C.Similis. Teller over 50 egg som jeg kan se og har plukket ut av akvariet.
Oj, supert! Lykke til med eggene!
Takk. Denne gangen fikk jeg se på hele prossesen fra lek til egglegging. Hvem trenger Tv ?
Gratulerer med eggene, similis er en flott art så det er bare å få frem yngel Det er artig å følge leken, fikk du tatt noen bilder?
Jeg snek meg forsiktig mot akvariet med kameraet men da ble den store stygge ulven (meg) for skremmende. Ingen bilder denne gangen.
Plussmedlem
Gratulerer med egg! Corydoras-lek er noe av det morsomste jeg ser. Det er virkelig mye bedre enn TV for meg! Liker å følge med på den voldsomme kampen med flere hanner etter hunnen. Så er det jo artig å se hvilken hanne som vinner hunnen
Må si meg enig med Anders, det er utrolig morsomt.
Jeg kan sitte å se på det i flere timer!

Gratulerer!
Takk takk

Nå ser jeg en yngel i klekkekaret. Ingen hvite egg, bare noe litt gulaktige med en liten sort prikk omtrent i midten. Kan ikke være lenge igjen før da andre bryter ut av egget.

Er ikke store krabaten som gjømmer seg under en stein.
Men så gøy.
Jarle F
Nå ser jeg en yngel i klekkekaret. Er ikke store krabaten som gjømmer seg under en stein. Men så gøy.


Gratulerer! Så morsomt! Nå begynner jobben med å holde dem i live.
Ja dette blir en artig utfordring. For ca 2min siden så fikk jeg se at en yngel strevde seg igjenom skallet og pilte under steinen. Natur opplevelse av de sjeldne
Så bra Jarle nå har du en jobb å gjøre lykke ti,l sees vi på lørdag ?
Takk, har meldt meg på men uten middag. Du kommer ikke på klubbmøte Torsdag ?
Hver dag har jeg flyttet yngelen til et rent kar og nytt vann, men da jeg kom hjem fra klubbmøte i kveld er det bare 2 som lever Enda jeg foret veldig forsiktig i dag.
De fikk nytt vann og kar med engang. Jeg tror jeg skal investere i en easy breeding box slik at jeg har den klar til evnt neste gang.

Gleder meg til Akvariedagen på Lørdag. Det vet jeg kommer til å bli gøy og lærerikt.

Morsomt å hilse på deg Hassel
Vi for ta en lengre prat på Lørdag.
Jarle F
Morsomt å hilse på deg [B]Hassel[/B] :) Vi for ta en lengre prat på Lørdag.


Takk det samme, Jarle! Gleder meg til lørdag, spesielt Knott sin del. Håper på en del tips der og man bør vel ta et og annet lodd også når premiene er så flotte.

Leit med yngelen! Det er ofte bratt læringskurve på oppdrettsbiten har jeg skjønt.
Reol høres fint ut...Synd med cory-yngelen. Våre cory-yngel ble det også stort frafall på, men det ut fra det vi kan se, er det iallfall 4-5 stk som lever. Vi hadde dem over i et lite kar med sand og filter, mulig at de ikke tålte flyttingen. Så forsøker vi på en annen måte neste gang!
I dag ble det laget ny grøt med havregryn+vann og litt gjær og sukker på toppen forl micro orm. Litt prøveprosjekt. Så får man se om det blir en fin kultur ut av det. Tok lang tid før det ble skikkelig liv i den kulturen jeg kjøpte.

Har klart å få bort noen av skrekken min kjære har for levende fiskemat.
Status på Cory-yngel: Ser jammen ut til at det er 10 stk som lever! Og så fort som de vokser...Dette var gøy, selv om overlevelsesprosenten ikke ble så høy. Og som om ikke dette var nok: Nå har vi fått egg av Adolfoi! Et par av dem ser ut til å være klekkeferdige snart. Fant bare 12 egg, kan de bli avbrutt i eggleggingen? Venter jo bare på at de skal sette igang igjen!
Så flott! Blir spennende å følge dem videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap