Forslag om ny fisk i 100l?

det er nå noen få guppyer, neontetra og 2 ancistrus. helt vanlige fisk å starte med regner jeg med.

jeg syntes at det begynner å bli litt kjedelig så lurer på hvilke fisk jeg kan ha. ikke noen fisker som vil spise de andre.
Stian S
det er nå noen få guppyer, neontetra og 2 ancistrus. helt vanlige fisk å starte med regner jeg med.


Det er det - de tre du nevner ligger faktisk på 1. og 2. og 3. plass på Akvariefisk Topp 100 lista (de mest populære fiskene)

Stian S
jeg syntes at det begynner å bli litt kjedelig så lurer på hvilke fisk jeg kan ha. ikke noen fisker som vil spise de andre.


Ser du har neontetra allerde, men hva med en stimfisk til? Jeg foreslår alltid en av mine yndlingstetraer når folk spør etter fiskeforslag. Det er en ganske liten tetra-art som kalles ildtetra! De lyser opp i karet med sin oransje farge, kjempefine. Fredelige og gjør aldri en flue fortred. Du må vel ha 20 eller noe sånt hvis de skal syns i akvariet, de er relativt små fisker.

Her er et par av min stim på 20:
[External Image]

[External Image]

takk for listen, hadde helt glemt av at den fantes.
kan Corydoras være noe å ha i akvariet? noen som kjenner godt til disse?
hvilket substrat har du?
Stian S
kan Corydoras være noe å ha i akvariet?


Bare hvis du har sand som bunnlag i akvariet.
Har du grus - velg noe annet
har sand, og flate steiner satt opp slik at ancistrusene kan gjemme seg.
siden du har sand kan du ha corydoras
hvilken bør jeg ha? jeg vil ha en enkel type som ikke er hard å stelle med.

kjekt om de får yngel og ikke vil krangle med de andre fiskene mine. kan de være sammen med kirsebær reker?
jeg har selv c.Aeneus(albino) og c.Sterbai og jeg synns de er greie å ha.

corydoras krangler vell ikke nå mye de
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap