Kan bunnfisk overleve hvis...

kan fiskene overleve hvis hele bunnen er dekket med Hemianthus callitrichoides "Cuba"
Det kommer litt ann på hvilken bunnfisk du tenker på..
Fiskene vil nok overleve, men det kan være at du vil få litt trøbbel med at plantene flyter opp ofte i starten. Fisk som roter rundt i bunnen er leie til å opprote sånne småplanter, siden nyplantinger ikke har noe særlig røtter i starten.
Da jeg kjøpe planten hadde den en slags "gelé" rundt roten. den er på ca. 5 cm i diameter og er plantet foran i venstre hjørne så det vil ta en stund før den gror ut over hele bunnen
Ok. Det kan ta litt tid Har du mye lys og CO² tilsetning i karet, noe den planten trenger?
Har mye lys men bare 9 timer om dagen for og bli kvitt alle algene
Og co2 har jeg ikke rukket og kjøpe
Da bør du gjerne se om du kan få plassert dem velt oppe i vannskorpen inntil du har fått deg CO2. Cuba er vistnok veldig glade i CO2.

BTW: Det er ikke så vanskelig å lage til DIY CO2. Søk litt på forumet, så kanskje du har deg et lite prosjekt?
Stod at co2 økte ph verdien, hvor mye vil en vanelig co2 tabelett øke ph
Hocki125

For det første, så er dette feil og for det andre så er ikke ting så enkelt.

Co2 senker ph, ikke øker. I tillegg er det umulig å si hvor mye x co2 senker ph; det avhenger bl.a. av kh og antall liter vann - strengt tatt er det prøve seg fram skritt for skritt til du er der du vil ph-messig...
Hocki125

Motsatt. CO² senker ph, den øker det absolutt ikke.
CO² ikke tabletter, det er gass. Men jeg tror jeg vet hvilken "tablett" du tenker på. Er det ikke Tetra som har laget et enkelt CO² opplegg der en type tabletter går i sakte oppløsning under vann og visstnok skal avgi CO²? Jeg aner ikke om det virkelig fungerer, det opplegget der, og om det avgir nok CO². Kanskje andre har erfaring med akkurat den varianten.

De fleste her inne lager seg et "hjemmebrygg" av sukker, gjær og vann i flaske, som vil avgi CO² gass. Denne gassen ledes via slange ned i akvariet og slippes ut der fra en brusestein/luftestein.
Jo jeg viste at co2 var en gass men jeg så dem i en butikk i tablettform

Skal brusesteinene stå på hele tiden?

Takk for svar
og tåler corydoras og ha bunnen dekket av Hemianthus callitrichoides "Cuba"
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap