Starter opp ett nytt kar nå etter en ulykke.

Lukter helt for ille av det karet jeg fikk låne til å redde sneglene i.
Det andre gikk lekk. Produksjonsfeil..

Men! Jeg har primært sandsnegler.. Og jeg akter ikke å bruke det bunn substratet om igjen, da det lukter død og gru av hele karet.. (Åssen skal jeg forresten vaske røttene når jeg får nytt? De stinker ratt også, men er fulle av små-snegler, egg og sånt..)

Uansett.. Lurer på egnet substrat til sandsnegler. Noe som er stort nok til at det går lett å slamsuge det, men ikke så smått at det det blir med opp i slangen når en forsøker slamsuge..

Har råde sand nå, 0,8-1,2 cm .. og det er klin umulig å slamsuge..
Gomp
Lukter helt for ille av det karet jeg fikk låne til å redde sneglene i. Det andre gikk lekk. Produksjonsfeil.. Men! Jeg har primært sandsnegler.. Og jeg akter ikke å bruke det bunn substratet om igjen, da det lukter død og gru av hele karet.. (Åssen skal jeg forresten vaske røttene når jeg får nytt? De stinker ratt også, men er fulle av små-snegler, egg og sånt..) [B]Uansett.. Lurer på egnet substrat til sandsnegler. Noe som er stort nok til at det går lett å slamsuge det, men ikke så smått at det det blir med opp i slangen når en forsøker slamsuge.. [/B] Har råde sand nå, 0,8-1,2 cm .. og det er klin umulig å slamsuge..


All sand vil bli trukke opp om du slamsuger for nært.
Har du sand, må du holde slamsugeren noen cm ifra, slik at bare møkka dras inn med vannet

All sand vil vel lukte litt råtten fjære-lukt om man får den opp i friluft, vil jeg tro..
julnil
[QUOTE=Gomp]Lukter helt for ille av det karet jeg fikk låne til å redde sneglene i. Det andre gikk lekk. Produksjonsfeil.. Men! Jeg har primært sandsnegler.. Og jeg akter ikke å bruke det bunn substratet om igjen, da det lukter død og gru av hele karet.. (Åssen skal jeg forresten vaske røttene når jeg får nytt? De stinker ratt også, men er fulle av små-snegler, egg og sånt..) [B]Uansett.. Lurer på egnet substrat til sandsnegler. Noe som er stort nok til at det går lett å slamsuge det, men ikke så smått at det det blir med opp i slangen når en forsøker slamsuge.. [/B] Har råde sand nå, 0,8-1,2 cm .. og det er klin umulig å slamsuge..


All sand vil bli trukke opp om du slamsuger for nært.
Har du sand, må du holde slamsugeren noen cm ifra, slik at bare møkka dras inn med vannet

All sand vil vel lukte litt råtten fjære-lukt om man får den opp i friluft, vil jeg tro..

Luktet DØD, ikke råte..

Har forsøkt den metoden, men når en får fart på en slamsuger i 35 literen min, så er det klart for å fylle på nytt vann..

Men skal se etter en mindre slamsuger. Du sier noe der, eller gav meg en ide i det minste!

Takker!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap