Er det veldig farlig om lyset står på en hel natt for fiskene?

Er på en overnattning langt unna hjemme nå og hadde egentlig fått en venn til å slå av lyset for kvelden for meg, men hun glemte det og er nå langt borte hun og. Er det veldig farlig om lyset står på en hel natt, eller burde jeg si til henne at hun bare må snu og kjøre tilbake igjen?
Kan slå det at i morgen når jeg kommer hjem, men blir jo feil uansett...
Tenker at det ikke er så veldig kult for fiskene å døgne
Det går helt fint. Intet at bekymre seg for.

Men en sak som er veldig flott å ha til akvariet er et tidsur. Da slipper du å tenke på det. Vil annbefale en elektronisk, for enkelte av de manuelle lager en irriterende "surrelyd".
Trygve Lillefosse
Det går helt fint. Intet at bekymre seg for. Men en sak som er veldig flott å ha til akvariet er et tidsur. Da slipper du å tenke på det. Vil annbefale en elektronisk, for enkelte av de manuelle lager en irriterende "surrelyd".


Ok, da så. Tenkte at det var altfor dumt men da går det vel bra.
Ja, har egentlig flere sånne tidsur men de ble borte under flytting hos min mor, tenkte å kjøpe ny før jeg reiste men måtte bare skynde oss å rekke å sjekke inn på hotellet i dag så rakk ikke å kjøpe ny. Gjør det når jeg kommer hjem, er mange fine og billige på Ikea
jeg har et sånt manuelt tidsur,funker veldig fint 8) må være en av de som ikke lager surrelyd
Tomat-Maria
Er det veldig farlig om lyset står på en hel natt, eller...


Farlig for fiskene er det ikke, men glasset og plantene kan bli en anelse grønnere Algene liker sånt.
Veldig farlig er det jo ikke, men fiskene blir ofte stresset og kanskje litt mer nervøse av det, særlig hvis det er enda lengre perioder. Det er i det minste er mitt inntrykk.

Skal du kjøpe tidsur, ikke kjøp den billige 3-packen de har på biltema. De slutter ofte å virke om en bruker bryteren på siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap