Gode råd.

Tenkte jeg skulle gi noen gode råd til andre akvarister.

1. Dersom du fyller på vann i et akvarie i kjelleren og din sønn vil at du skal se på et gøyalt spill han har funnet. -Ikke sett deg ned og prøv det uten å ha stengt av vannet.

2. Dersom du setter opp et nytt akvare og vasker av skitne steiner i en 30-liters balje. Vær obs så du ikke sklir på dørstokken på vei ut kjellerdøren for å slå ut vannet. Du kan fort få endel av vannet på deg.

3. Når du så husker på å fote deg, pass alikevell på at du ikke heller deler av vannet på skoene når du slår ut vannet.

4. Dersom du skal ha liggeunderlag i bunnen som du tenker å lime fast med silicon - Ikke prøv det i akvariet når det er litt vann i det. Da blir det bare vått og vanskelig å lime.

5. Selv om siliconen kan herde under vann, er det smart å vekte ned liggeunderlaget ordentlig før du fyller i vann. Det er lite trolig at siliconstripene hefter like bra når de har vært revet opp under vann.

6. Dersom du skal regulere PH/GH osv i et nyopsatt kar - vent til du er sikker på at du ikke skal tappe ut det meste av vannet fordi akvariet står litt feil på bordet.

Ikke det at jeg har gjort slike elementære tabber *kremt* ...
Hehehe knall brae råd da satt her å fikk meg en latter og snudde desverre til overtrøtthet off....Takk for tipsa og smilet
HAHAHAHAHAHAHAHAHA *hikste hikste*
Kjempebra!!! Håper flere henger seg på denne tråden
Vannskifte
ikke ta det for gitt at slangen i akvariet holder seg nede i vannet mens du er på badet og prøver og få det til og renne.
kommer det ikke ut noe vann kan det være at det ligger på gulvet et annet sted.
en slange holder mye vann, spesiellt når det havner på gulvet.

oopps !!!!!!
La ikke øksefiskene stå ubevoktet med åpent armatur mens du skynder deg ned for ta en telefon.
ordrådet "katten som spiste kanarifuglen" kunne likegodt vært "hunden som spiste regnbuefisken" når du har all fisken i en balje på gulvet og tror at det går greit for to minutt mens du tar en kjapp telefon.

Om du fortsatt ikke har lært av telefontabben enda, så ikke tro at tidsbegrepet ditt er greit nok under fylling av akvariet. Å gå bort for "to minutts telefonssamtale" vil resultere i vann over hele leiligheten.
Kaiomann
ikke ta det for gitt at slangen i akvariet holder seg nede i vannet mens du er på badet og prøver og få det til og renne. kommer det ikke ut noe vann kan det være at det ligger på gulvet et annet sted. en slange holder mye vann, spesiellt når det havner på gulvet. oopps !!!!!!

Akkurat der har jeg nylig begynt med ny praksis etter råd fra en annen akvarist. Vannslangen fester jeg i akvariet med en klemme, slik at det er langt mindre sannsynlig at noe skjer med slangen. Aller helst skal man også feste den i kran-enden. Et annet godt tips, var å ikke forlate akvariet mens det ble fyllt opp. Men det er jo litt vanskeligere å følge.
Haha! Jeg har ennå ikke fått mitt første kar i hus, men disse rådene skal jeg huske når det kommer om noen uker..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap