Hjelp! gullfiskene mine spiser opp plantene mine.

Ja, tittelen sier visst det meste, er det noe jeg kan gjøre med dette?Eller er det noen planter som tåler at gullfiskene herjer med dem? Dette har nemlig gått meg på nervenemen gullfisker er jo bare sånn:/
Anubias planter blir sjeldent spist av fisker og er anbefalt som plante i profilen til gullfisk.
Javabregner får stort sett være i fred for plantespisende fisk. De skal etter sigende smake vondt
dette er jo ikke min tråd men jeg har også et spørsmål, lar fiskene Hemianthus callitrichoides "Cuba" vere i fred
Hocki125
dette er jo ikke min tråd men jeg har også et spørsmål, lar fiskene Hemianthus callitrichoides "Cuba" vere i fred


Tviler på at du får til denne planten med gullfisk eller generelt plantespisende fisker i karet.
Hva mener du med det?
Jeg har hørt at praktbotia spiser planter, jeg har to
Hocki125
Hva mener du med det? :) Jeg har hørt at praktbotia spiser planter, jeg har to


Det fordi denne planten trenger litt tid for å etablere seg og sitter løst i grusen/sanden som nyplantet. Derfor er det vanskelig å få til planten, også fordi den er småbladet og ikke en type grov stengel plante, så den blir nok lett spist av plantespisende fisker. Har ikke hørt om praktbotiaer som spiser planter, har ikke vært noe problem hos meg da jeg tidligere hadde arten.
Tilfeldig bekjentskap
© Renate Magnussen
Reklame for plussmedlemskap