Innkjøp fra japan feks til thailand

Sitter i Thailand og lurer på hvordan det er å handle over nett fra feks japan og få tilsendt hit?
Hvordan fungerer det?
Vet noen om nettsteder jeg kan besøke?

Det jeg ønsker å kjøpe er:
Planter, som mose og annet.
Dessuten reker og andre dyr til ferskvann. (krabber og snegler)
Dessuten utsyr, som mineralstein osv.

Finnes det noen forum i asia hvor de har disse interessene og skriver engelsk?

Noen som vet?

Jeg er nemlig utrolig dårlig på å skulle søke etter slikt selv, vet lissom ikke hva jeg skal se etter.

Plussmedlem
Har du sett på ebay.com? Mye kan kjøpes der.
Planter
Men hvilke restriksjoner Thailand har når det gjelder import av levende dyr og planter aner jeg ingenting om.
Aquatic magic
Du kan prøve Aquatic Magic, riktignok ikke i Japan men i regionen din... Her er nettbutikken deres, kjøper du for 50$ og mer så er det fri frakt også.

Har bestilt fra disse flere ganger og selv helt til Norge kommer plantene frem i ypperlig form. Og det til tross for at det av og til kan ta opptil 3 uker til Norge.
Tusen takk, dette er akkurat slikt jeg aldri ville ha funnet selv.
Ebay kommer jeg nok alltid til å være for usikker på, til at jeg kommer utnytte den tjenesten.
Jobber i en bedrift som stopper svindel og vet hvor lett det er å bli lurt.
Så skeptisk til alt mulig.
Galemor
Tusen takk, dette er akkurat slikt jeg aldri ville ha funnet selv. Ebay kommer jeg nok alltid til å være for usikker på, til at jeg kommer utnytte den tjenesten. ;) Jobber i en bedrift som stopper svindel og vet hvor lett det er å bli lurt. Så skeptisk til alt mulig. ;)

Men man skal ikke bli så skeptisk att man blir handlingslammet heller.

Har også handlet fra aquaticmagic og andre på Ebay, har bare blitt forsøkt svindlet en gand da jeg skulle kjøpe Windows7 og fikk en (veldig proff)fake.

Vær obs på dimensjonene og at noen planter gjerne kommer kun som en rot,, men det står i teksten. Det ser også ut til å være mere mose på bilde enn i virkeligheten siden det er nærbilder. Husk å lese teksten, og ha gjerne en linjal å se på.
Det er mest betaling over ebay jeg er mest skeptisk til.
Liker egentlig ikke handle over nett i det hele tatt, liker og se hva det er jeg skal ha, hvordan det ser ut i virkeligheten, slik at jeg kan se for meg hvordan det blir i akvariet.
liker og ta på ting, åpne og utforske og det har man jo ingen sjanse til når man må betale før det i det hele tatt er mulig å se.
Aquatic Magic som det er linket til over, hmmm, nå er jeg kanskje dum....
Men hvordan regner jeg ut hva det blir i norske kroner?

Det er masse interresant der, men ingen reker da desverre :/
Ikke for det, skal til bangkok i helga, så jeg håper jeg får sett på fiskedelen på store markedet der.
Kanskje jeg finner planter, reker osv der
Men må nok supplere med feks mineralstein og slikt fra feks Aquatic Magic.

Takker masse for hjelp igjen
Valutakalkulator
Finn.no har en fin valutakalkulator som gir deg svaret på et blunk.

Send Aquatic Magic folkene en mail og spør dem om reker, de har sikkert noen kontakter/info. Hvis ikke finner du kanskje noen som selger i regionen din på shrimpnow.com – mye bra rekeprat der.
Plussmedlem
Aquatic Magic er en av de du finner på Ebay.
Betaling med PayPal er noe av det enkleste som finnes. Da slipper du også å legge igjen kredittkortnummeret ditt overalt hvis du er redd for det.
Plussmedlem
Det du har lagt i handlekurven din kan ikke vi se
Se her, melder meg inn på den siden like så godt jeg
Dette ville jeg kanskje aldri funnet ut selv og iallefal ikke sååå raskt.
Happy nå ja
Plussmedlem
Mulig det kun er hos meg, men jeg får varsel om diverse datamaskintrusler når jeg går inn på hjemmesiden til AquaticMagic. (Og det er det svært sjelden jeg får når jeg surfer.)
Fikk den varselen én gang i Safari på MAC'en og så kom den aldri tibake igjen. Har handlet der mange ganger det siste året og aldri fått noen "blindpassasjerer" på maskinen etter å ha vært på siden.

Man får uansett de samme varer via eBay sjappen deres og da er man jo trygg mht blindpassasjerer.
Loomis
Det du har lagt i handlekurven din kan ikke vi se ;-)

Åååh he he, tenkte jeg kanskje var heldig og fikk vist dere jeg da, men det er iallefal star moss og weeping moss, 3 andre typer planter og mineralstein
Kommer på bare litt over 350 norske, det har jeg råd til
Plussmedlem
De selger varene sine billigere på Ebay...
Hmm må jo registrere meg for å hendle jo, liker jeg dårlig.
Dessuten aner jeg ikke hvordan jeg skal fylle ut adressen her nede.
Your Address
Address Line 1: *
Address Line 2:
City: *
State / Province / Region: *
Postal Code: *
Country:

Adressen er som følger:
Viking hotel
435 soi 14 (viking), south Pattaya road, Pattaya city, chonburi 20260

Jeg må bruke adressen til hotelet, for jeg aner ikke adressen hit jeg er nå.

Men spm er hvordan jeg skal fylle ut opplysningene på de riktige plassene, det her har jeg aldri blitt riktig klok på. :P
Vær obs på reglene for import.
Er jo mulig du må betale en masse ekstra på postkontoret.

Dersom du spør noen lokale får du sikkert gode råd.
Hmm, jeg får vel sjekke ut litt nærmere før jeg evnt bestiller og heller bare legge det på vent imens

Men hvordan skal jeg fylle ut adressen når jeg evnt må gjøre det?
Plussmedlem
Galemor
Hmm må jo registrere meg for å hendle jo, liker jeg dårlig.

Finnes det nettbutikker hvor du ikke må registere deg først?
Snart spør de om kredittkortnummeret ditt også. Det liker du sikkert enda dårligere

Galemor
Dessuten aner jeg ikke hvordan jeg skal fylle ut adressen her nede.

Forslag:

Name: Galemor c/o Viking Hotel
Address Line 1: 435 soi 14 *
Address Line 2: South Pattaya road
City: Pattaya city
State / Province / Region: Chonburi
Postal Code: 20260
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap