Hvordan senke agurk?

hvordan i alle dager skal jeg senke en agurkbit på letteste måte til sneglene mine?
tredde den på en gaffel(stainless stel) men kom på at det kanskje ikke er så lurt?? eller???

ideer mottas med takk
Gaffel går så fint så
det kan ikke skade fiskene eller øke et eller annet skadelig i vannet da?
om ikke fortsetter jeg med den vakre pynt i form av en gaffel på bunnen
Er du redd for at fiskene skal stikke seg på gaffelen, kan du bruke en skje i stedet. Ville du forresten stukket bestikk i munnen hvis du trodde det var giftstoffer i det?
Plussmedlem
Har masse gafler rundt i kara her, kan ikke skjønne at det har vært til noen skade... Men bruker sef gafler som ikke ruster...
Personlig synes jeg bestikk ikke pynter nevneverdig opp i akvarielandskapet. Maller og snegler gir blaffen og nyter maten uansett, sølvbestikket bruker du sikkert uansett ikke, men alternativer er det ikke mangel på i mange tråder. Noen bruker pinner de stikker ned i grusen, stein som vekt har jeg også lest om, sugekopp med klo mener jeg noen foreslo, selv fant jeg JBL plantis og er kjempefornøyd med det. Ufattelig mange kreative sjeler her inne :o)
sant nok... stikker jo ikke giftig gaffel i munnen..... hehe.
så her fortsetter jeg vel med å ha gaffel i akvariet
takk for svar forlkens
Anne Kristin
hvordan i alle dager skal jeg senke en agurkbit på letteste måte til sneglene mine?


Du kan bruke teskje eller gaffel (slik du har gjort) eller du kan bruke en sugekopp sånn som dette. Da slipper du å stikke hele armen nedi vannet helt til bunns for å hente opp gaffelen igjen.
Sugekoppen holder agurken på plass:

[External Image]

Her er teskje-varianten i en skive squash:
[External Image]

Jeg bruker en lang jernstang med en bøy på nede med agurken., sånn at ikke agurken flyter opp langs stangen. den er 75cmx0,6cm.

Planter den godt i bunnen for at ingen fisker skal kunne skade seg på den.
Så stikker den 10 cm opp av vannen, sånn at jeg slipper og fiske den opp igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap