Mø's akvarier :)

hei, tenkt jeg skulle lage en personlig tråd om mine akvarier og meg

jeg heter Marius Øie, derfor MØ, jeg er 16 år og har drevet med akvarier ett år nå.
Det hele begynte med at jeg og venninen min bestemte oss for å kjøpe en fiskebolle og ha en gullfisk hver. Jeg dro ned dagen etter og kjøpte en BiOrb. synes den så bedre ut enn en vanlig fiskebolle, pluss at den hadde lys og pumpe. jeg fulgte bruksannvisningen til punkt og prikke og hadde satt opp akvariet innen 3 timer, putta oppi noe gugge som skulle gjøre klar vannet for fisk. jeg ventet bare 2 uker før jeg satte inn 2 gullfisker :S (dette var før jeg hadde hørt noe om akvaforum og hvilke fisker som krever hva) i dyrebutikken fik jeg beskjed om at om jeg ville ha flere fisker kunne jeg komme tilbake om 2 uker. det gjorde jeg og ente opp med 6 gullfisker. plz ingen sinte meldinger om at jeg så mange gullfisker i en så liten tank. de ble solgt med en gang når jeg fant ut hvor mye vann en gullfisk trengte.

Vennina mi kjøpte ikke bolle da, noe tror var like greit når jeg tenker over det nå

I BiOrben har jeg hatt gullfisk, guppy, otto og nå har jeg kampfisken Pinky
pinky er rosa, hvis jeg greier det skal jeg legge ut et bilde av han

noen måneder senere fant jeg og pappa ut at jeg skulle pusee opp rommet mit hos han. greit nok å få vekk barne tapeten med delfiner, tigere, fulger og elefanter :P det rommet ble ikke pusset opp før når i sommerferien btw. Likevell grep jeg sjansen og spurte om jeg kunne få en 60l som passet mellom sengen og dørkarmen. Jeg dro ned på Zoo1 i sandvika og spurte etter et akvarie som var maxx 60 cm langt. Jeg ble vist en Juwel Lido. Mannen som jobber i dyrebutikken satte ned akvarie med 900 kr. for meg. så da var det bare å løpe hjem og spørre pappa om jeg kunne få det? utrolig nok, når jeg tenker over det, så fik jeg karret til 3500 kr :o

akvariet er nå mitt største akvarie og der går det kampfiskjenter, kardinaltetra og ancritruser

det var det om mine akvarier, skal oppdatere om hendelser som skjer i akvariene


håper noen vil lese detta da

tar gjerne i mot kritisk tilbakemelding ang. skrivingen min


bilde nr 1, er pinky
bilde nr 2 er Juwel lidoen min slik den så ut aller først
bilde nr 3 er oversikt bilde av BiOrben
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap