Noen som har prøvd å avle frem egenskaper?

tenker på egenskaper som farge og størrelse. jeg lurer bare på det, men liker ikke slik avling for da kan de også få dårlige egenskaper og bli syke.
Ja, jeg har avlet selektivt på blå farge hos guppy Sorterte vekk alle som ikke var helt blå. Var veldig nøye på det.

Både hunner og hanner var blå, som oftest helt mørkeblå. Hannene var blå både på hale og på kropp, mens hunnene hadde blå haler og gråsvart kropp.
Det dukket opp noen individer innimellom med f.eks. oransje haler, og de ble tatt ut straks. Dermed ble det sjeldnere og sjeldnere at det ble født fisk med annen farge enn blå.

Jeg startet med 4 voksne guppy, og fikk mange hundre guppy.... Jeg ga jevnlig bort guppyer og beholdt bare noen få selv, men de vokste til store kolonier igjen hver gang.
Jeg hadde denne blå guppy-kolonien i to-tre år, før jeg ble lei av guppy. Da jeg ga dem bort til slutt, alle sammen, var det 150 stk.... enda jeg jevnlig ga bort masse guppy, var de altså så mange. Jeg gjorde aldri noe for å redde yngel fra å bli spist, det vokste opp massevis uansett.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap