Tror dere dette går?

[External Image]

Tror dere disse fiskene går sammen? Hvis man tenker på vannverdier og temperatur, så går det sikkert, men jeg vil jo at de skal trives også (: Jeg er ganske sikker på at kampfisk, dverg-gurami og keisertetra går sammen, men jeg er litt usikker på sommerfugl-ciklide, da den blir ganske fort stresset, etter hva jeg har hørt... Hva tror dere? :p (Unnskyld hvis dette er feil-plassert, men det er lenge siden jeg har vært her inne, og jeg fant ikke noe annen kategori der det passet inn i). Jeg skal ikke ha kampfisken sånn altså, jeg fant bare et bilde av en kampfisk som var av typen Halfmoon/Halvmåne, siden det er den typen jeg vil ha, bare ikke så "ekstrem" eller hva jeg skal si.
Hvor stort akvarium er det snakk om?
Jeg vil tro det burde gå bra da. Nå har jeg aldri holdt kampfisk sammen med sommerfuglciklide, men siden karet er såpass stort og de gjerne foretrekker forskjellige deler av akvariet så burde det gå bra.

Det eneste jeg kanskje ville ha byttet ut er keisertetraene (hvis det er det du har bilde av der). De blir ganske store og er aktive svømmere. Jeg synes så absolutt du bør ha en stim småfisk siden ciklidene blir utrygge uten, men du bør kanskje velge blant roligere og/eller mindre arter. Vær obs på at de fleste andre fisk vil forsyne seg av eventuelle egg/yngel om sommerfuglene finner på å gå i lek.
Er forskjellig krav til vannets hardhet irrelevant? Se guramien.
Plussmedlem
Nei, det er ikke irrelevant. Men hvis du kun ser på AF's fiskebase så ser du at GH overlapper på alle hvis man har en GH på 5.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap