Sammensetning i et 60 l kar - forslag?

Hei!
Jeg har et kar på 63l med sandbunn, noen sverdplanter og en mangroverot. Sånn som ting er nå har jeg en gullfisk, fire guppyer (en hann og tre hunner) og en ancistrus. Jeg planlegger å få gitt bort/solgt gullfisken, ettersom den begynner å bli for stor til at jeg syns det er forsvarlig å ha den i et så lite akvarium (ca 7 cm), i tillegg til at jeg syns den skal få være med andre gullfisker. (Hadde en til som fikk problemer med svømmeblæren tidligere i sommer, og derfor ble avlivet.)

Uansett, jeg lurer på om jeg skal skaffe meg noen flere fisker. Har dere noen forslag?

På forhånd takk
Hva med en gruppe stimfisk? de fleste passer inn i en 60 l
Marius Øie
Hva med en gruppe stimfisk? de fleste passer inn i en 60 l :)
Kanskje en stim med sebrafisk?
En stim tetra er jo alltid fint. Utrolig mange fine tetratyper å velge i. Og så kansje en stim bunnfisk? Både corydoras og kuhliiål er fine. Om du vil ha noe større i akvariumet ditt kan du jo bytte ut den gullfisken med en kampfisk. De er jo bare skjønne (men ikke alle kampfisker kan være sammen med guppy, selv om det stort sett går bra).



Her har jeg gjort et søk på fisker som passer i 60l, som også er ganske lette å få til. Du kan jo se der om det er noe du liker.
Takk for all hjelp
Jeg er litt bekymret for å spørre de ansatte i dyrebutikken, jeg føler liksom at de ikke alltid har helt peiling. Da er det jo mye bedre å spørre ekspertene her på forumet!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap