- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Er dette en vanlig ancistrus?
Er dette en vanlig ancistrus?
Jeg bare lurte på om dette er en vanlig ancistrus? Den ligner INGEN av de helt vanlige som jeg har. å butikken som solgte de til meg visste ikke om det var noe l malle eller om det bre var en helt vanlig anscitrus.
hoa har barter helt fremst på snuten. å jeg syns snuten virker så mye lenger enn på vanlige. hannen har like barter som ancistrus. men lenger snute.
så har de lys brune bilder på mørk brun kropp.
bildet er av hoa. beste jeg kunne få til
hoa har barter helt fremst på snuten. å jeg syns snuten virker så mye lenger enn på vanlige. hannen har like barter som ancistrus. men lenger snute.
så har de lys brune bilder på mørk brun kropp.
bildet er av hoa. beste jeg kunne få til
Postet 24.08.10 kl 17:41
Postet 24.08.10 kl 18:07
Postet 24.08.10 kl 18:36
Postet 28.08.10 kl 10:33
Postet 28.08.10 kl 11:33
Kan ikke gi noe svar på hvilken art dette er, men ville informere at når det står sp. betyr det bare at importør/selger ikke vet hvilken art dette er, eller at den ikke har fått et artsnavn enda.
Så hvis jeg skal selge en fisk og vet hvilken familie det er i, eks Corydoras aeneus, men har glemt selve artnavnet aeneus, så skriver jeg at jeg selger Corydoras sp. Altså; Corydoras av ukjent art.
Så hvis jeg skal selge en fisk og vet hvilken familie det er i, eks Corydoras aeneus, men har glemt selve artnavnet aeneus, så skriver jeg at jeg selger Corydoras sp. Altså; Corydoras av ukjent art.
Postet 29.08.10 kl 15:09
Vel, var ca derfor jeg skrev Sp. og... kjøpte den som VF ancistrus sp. oppdrettsvariant., men føler det blir litt merkelig å ha en viltfanget oppdrettsvariant. hehe
uansett., mest sannsynlig av den "vanlige" typen, men godt mulig en VF en da prikkene på disse virker til å være mye mindre synlige enn de man kaller oppdrettsvariant og som finnes i de fleste akvarier
uansett., mest sannsynlig av den "vanlige" typen, men godt mulig en VF en da prikkene på disse virker til å være mye mindre synlige enn de man kaller oppdrettsvariant og som finnes i de fleste akvarier
Postet 30.08.10 kl 18:00
Postet 30.08.10 kl 18:05
Postet 30.08.10 kl 18:07
VF ancistrus finnes! VF betyr nemlig Viltfanget. Butikkene bruker å skrive dette når fisken er som sagt fanger i naturen.
At de i butikken skriver VF Ancistrus sp. Betyr at det er en viltfanget art, men at leverandør/butikken ikke er sikkert på hvilken art. Kanskje er det ikke beskrevet enda.. Det betyr ikke at det er oppdrettsvarianten.
Ancistrus sp. "oppdrettsvariant", og Ancistrus sp. er ikke det samme.
At de i butikken skriver VF Ancistrus sp. Betyr at det er en viltfanget art, men at leverandør/butikken ikke er sikkert på hvilken art. Kanskje er det ikke beskrevet enda.. Det betyr ikke at det er oppdrettsvarianten.
Ancistrus sp. "oppdrettsvariant", og Ancistrus sp. er ikke det samme.
Postet 30.08.10 kl 18:35
Postet 30.08.10 kl 18:43
Postet 30.08.10 kl 20:26
Postet 31.08.10 kl 16:08
Postet 31.08.10 kl 16:29
Postet 31.08.10 kl 16:35
Postet 31.08.10 kl 20:48
Synes den ligner litt på denne http://www.fishlinkworldwide.com/fish/index.php?productID=221 "Ancistrus lineloatus"
Postet 06.09.10 kl 23:41