Bråk fra bunnfilter

Inaktiv bruker
Hei, jeg har et kar på 60 liter som jeg bruker bunnfilter til.
i starten var det kjekt og ganske stille.
men nå har det gått en par uker og jeg har merket at det har begynt å bråke mere og mere; jeg tror det gjelder stort sett den vannstrømmen som kommer opp fra slangen og ned i filtersystemet som bråker.
Har dere noen tips om den evt. kan reguleres eller gjøres mindre hørbar?
Forstår ikke helt forklaringen. Går vannet opp en slange og så ned igjen under bunnlaget?

Er det drevet av et powerhead eller luft?

Dersom det er powerhead, er det sannsynligvis vibrasjoner som forplanter seg. Forsøk i så fall å fikle med powerheader og se om lyden forsvinner i noen posisjoner.
Inaktiv bruker
Nei, det er et rør som går opp fra bunnen og opp til lokket, hvor vannet så renner gjennom filteret og bryter overflata. Jeg tror det er powerhead, men selve bråket kommer fra det rennende vannet som treffer filteret, så det er det som bråker
Dersom det er powerhead, (ingen bobler) kan du bare forkorte røret litt. Kommer vannet ut under overflaten, vil det heller ikke komme lyd.

HAr du mulighet til å ta et bile? Har litt vanskelig for å se for meg hvordan det ser ut. Høres nesten ut som at du har et hang-on filter og ikke et bunnfilet(under grusen).
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap