Blå posthornsnegl???

Har kjøpt snegler fra en nettbutikk og undrer meg over de dårlige fargene til sneglene. Har hatt posthornsnegler før, og de var blanke i skallet, ikke hvitaktige og flisete som de jeg fikk i posten i går.

Jeg forventet snegler med bedre skall i grunnen. Har sendt mail og fortalt at jeg ikke er fornøyd med kvaliteten på sneglene. Vet ikke om jeg kan forlange nye snegler, eller om jeg har lyst på nye hvis alle ser sånn ut som de jeg fikk.

De 2 sneglene på bildet er kjøpt som blå posthorn. Kun den ene er blå i mine øyne.

Dårlige bilder, men er dette virkelig "salgskvalitet" på posthornsnegler?
Et bilde av den ene hvitrosa sneglen også. Skallet er helt ødelagt, stakkar...
Hiver meg innpå denne! Slik var mine også når eg nylig fikk de i posten! Akkurat samme! Hvilken nettbutikk var det du kjøpte fra?
Dette er absolutt ikke bra nok kvalitet på sneglene. Disse har helt klart gått i feil vannverdier for skallet er helt hvitt og etset. Skallet på posthornsneglene skal være blankt og du skal se fargen på skallet. Så dette bør du absolutt klage på.
Jeg klaget på sneglene, og sa bl.a. at disse sneglene må jo ha gått i for surt vann. Ettersom jeg ikke ville betale for sneglene (i tillegg til at jeg klaget) så ble jeg kalt frekk og ufin av selgeren, og fikk beskjed om å sende sneglene tilbake, hvis ikke så måtte de betales. Jeg viste bl.a. annet fram sneglene på akvariemøte i Trondheim, og flere der lo av de stygge sneglene, og syns prisen på 39 kr stk for en så dårlig kvalitet var helt vilt. Fikk forresten også beskjed at jeg ikke var ønsket som kunde hos selgeren, etter at jeg ga beskjed om at jeg ikke kom til å bruke den nettbutikken igjen.

Møtte selger på LOAKs juleavslutning. han var hyggelig helt til at jeg nevnte at jeg hadde kjøpte snegler hos han før, som jeg sendte tilbake. Dette kom opp da jeg kjøpte andre snegler på auksjonen, og disse var fine i skallet, noe jeg fortalte selger. Prøvde å lirke fram en forklaring eller beklagelse for de dårlige sneglene jeg fikk tilsendt, men han snudde ryggen til og det var den samtalen.

Dette er den eneste negative opplevelsen jeg har hatt med nettbutikker, både norske og utenlandske. Sneglene som er avbildet på nettsiden til denne butikken er jo kjempeflotte, bare synd at de som kom i posten til meg ikke lignet overhode...
Jeg vet hvilken nettbutikk dette gjelder og jeg har nettopp fått noen posthorn derfra selv. Jeg var nysgjerrig og ville se om de virkelig var så fine som på bildet og de jeg fikk var alle døde og skallet på de helt ødelagt. Bestillingen jeg sendte inn stemte overhodet ikke med det jeg fikk tilbake. Plukket ut alle døde så hvis han vil skal han få de tilbake. Så reklamen for disse sneglene stemmer overhodet ikke med det man får. Heldigvis så har jeg ikke betalt for sneglene jeg heller og kommer ikke til å betale en krone for så dårlig kvalitet. Slike snegler er ikke til å gi bort engang.

Har også lagt merke til at flere har bilder av snegler de overhodet ikke har for salg. Det er viktig å vise hvilke snegler man har for salg og ikke vise frem en annen farge eller type av den man selger. Selger man brune epler så viser man ikke bilder av lekre rosa eller andre farger for den del. Selger man gule suller så viser man ikke bilder av de sjeldneste sullene som er å få tak i . Det er misvisende reklame. Ta egne bilder av det du har å selge og ikke bruk andres bilder av snegletype/farge du ikke har. Har du slitte stygge snegler så bruk heller bilder av de enn å ta bilder fra sneglebasen som viser bare fine snegler.
Har du nylig bestilt snegler fra denne nettbutikken, Heidi?
Den fikk ny(e) eier(e) for ikke lenge siden, håper de har blitt bedre på kvaliteten etter eieskiftet.

Har fått noen mail fra folk som vil vite hvilken butikk dette er, men nettopp fordi de har nye folk, så vil jeg ikke svartmale nettbutikken, de nye bør få en fair sjanse, syns jeg.

Har jo bestilt snegler hos deg tidligere, Heidi, og du kan glatt lære bort mye til han som solgte meg disse blå og hvitrosa posthornsneglene, både om skallkvalitet og vannverdier.

Denne butikken har jo så mye spennende for oss som liker andre ting en fisk i karene, så synd at kvaliteten ikke holdt mål på sneglene jeg fikk, og ikke lignet overhode på bildene på nettsiden. Hadde tenkt å bestille flere snegler og reker, men gidder ikke betale det gule ut av øye for rask. Sparte mange kroner der gitt, hadde varene vært fine hadde jeg nok brukt noen lapper der ja...

Kvaliteten har ikke bedret seg med nye eiere. Jeg fikk sneglene onsdag i forrige uke. Har ikke hørt noe fra de enda selv om jeg har sendt de to mailer. Så hvordan de tar det at jeg klagde på kvaliteten vet jeg ikke enda. Ja jeg opplyste de litt om kvalitet på snegler og vannverdier osv på en veldig fin måte, slik at de evt. kan gjøre noe med det. For de sneglene var det værste jeg har sett. Så håper ikke de tar det ille opp men tar lærdom av det. De er nye og bør absolutt få en sjanse til å sette seg inn i alt og alles behov før man svartmaler helt.
Jeg tror jeg vet hvilken butikk det er snakk om. Min vennine kjøpte eplesnegle der og har fått denne kjempesneglen som spiser opp alle plantene hennes selv om hun mater med grønnsaker.
Det er synd at denne butikken driver butikk på en dårlig måte. Da de egentlig skal ha så mye bra.
Heid I :
Ergelig at også du har blitt svindlet, for svindel er det å selge noe helt annet enn det som reklameres for ! Jeg håpet at det ble bedre med nye eiere, men det ser ikke sånn ut. Det er nesten sånn at jeg mistenker denne butikken å sende rasksneglene når noen ute i periferien bestiller, i håp om at de kommer til folk som ikke vet hvordan snegler skal se ut.

Heidi J:
Hehe, jeg har også en plantespisende kjempeeplis gående her som ble kjøpt som naturfarget vanlig eplesnegle, nettopp fra denne nettbutikken. Kjøpte en sneglepakke på LOAKs klubbauksjon like før jul. Disse sneglene var av mye bedre kvalitet enn de jeg fikk tilsendt i august i fjor, noe jeg også fortalte til selgeren.
Jeg tror ikke de har varene selv,de bestiller ett sted,så kommer varene hjem til oss i vår postkasse..... Mens nettbutikken har tjent penger på noe de ikke engang har sett
Halshugg meg om jeg tar feil,men mener jeg leste noe om det her inne ett sted før det ble solgt.
Hvis det foregår på denne måten så er det skikkelig simpelt spør du meg.
Hvis det er slik så bør de skaffe seg snegler en annen plass. Jeg har ikke hørt fra de enda, selv om jeg har sendt de 2 mailer. Det virker lite seriøst spør du meg. Man må vel kunne skrive om disse erfaringene under butikkomtaler. ? Der kan man vel skrive om både ris og ros.
Varför skriver ni inte vilken netbutik det gäller så att andra blir varnade som läser detta?
Är det Aqua-Tropica det gäller, eller är det Interaquristik, det är 2 st som fått mycket kritik på Redbee.se
Peckoltia
Varför skriver ni inte vilken netbutik det gäller så att andra blir varnade som läser detta? Är det Aqua-Tropica det gäller, eller är det Interaquristik, det är 2 st som fått mycket kritik på Redbee.se

Det har vi ikke lov til iflg reglene her på forumet. Om noen lurer, så send meg en mail. Men det er ikke de butikkene som du nevner.
Det er vel lov å nevne navn på den butikken det gjelder under butikkomtaler. Der er jo alle navn nevnt på forskjellige butikker , nettbutikker osv. Der kan man jo si hvilken erfaring man har med den enkelte butikk. Jeg syns det heller skulle vært skrevet der, under butikkomtaler, i stedet for å lage en egen tråd om den.
Hva skjedde med tråden vi hadde under butikk omtaler? Sklei det helt ut eller?
Den må ha blitt slettet
Synes det var dumt, følte ikke at den glei ut noe særlig.
Kan være selgeren så hvor negativt dette framsto for firmaet
uansett om hvem som har rett og galt og derfor ba om å få det slettet?
Håper det, for ellers blir jeg litt trist. Liker ikke slik sensur...
Tenkte å spørre en moderator men det er ikke sikkert det blir så godt mottatt!

Har sett det på andre forum også, negativ omtale blir ikke akseptert,
mens ros og "gratis reklame" får man lov å drive med
Legger ut bilde av den ene rosa posthornsneglen jeg bestilte. Det første bildet er fra nettbutikken som selger sneglene, det andre er hva jeg fikk tilsendt. Det er ikke samsvar mellom hva butikken lover og hva som selges, syns jeg.

Det er synd at tråden om nettbutikken ble slettet, det hadde vært bedre om nettbutikken selv hadde kommet på banen og forklart og beklaget den dårlige kvaliteten på sneglene som Heidi I og jeg har fått. I tillegg så burde de ha gjort noen endringer for å unngå dårlig kvalitet på varene, slik at framtidige kunder ikke får de samme negative opplevelsene med kjøp av varer derfra.

Her er bilder av sneglene jeg fikk. Selger påstår at dette ikke er de sneglene han sendte meg. Utrolig. Han er enig i at det er veldig dårlig kvalitet men ikke at det er deres snegler. Han ser tydeligvis ikke forskjell på levende og døde snegler. Så dette er ikke butikken du bør handle hvis du vil ha snegler med kvalitet. Veldig dårlig kundebehandling da han mener jeg lyver ved å påstå at dette er de sneglene jeg fikk fra dem, noe han benekter. Sånn behandler man ikke kundene sine.
De posthornsneglene på det første bildet har væt døde en god stund, ser det ut som. Var de sånn da du fikk de? Hva slags snegler er de andre sneglene på det første bildet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap