Lopper..?

Har i det siste lagt merke til noen små, rødlige dyr som hopper rundt på vannoverflata i akvariet mitt. De er ikke større enn 0,25 millimeter. Er disse farlige, og hva bør jeg i så fall gjøre for å bli kvitt dem?
Er det mulig å få tatt bilder av de?
Kan du fange noen og ta med til klubbmøtet på tirsdag, da kan du sikkert få hjelp til identifisering.

Jeg er også nysgjerrig på om ikke disse har potensiale som for, hva slags fisk har du og er de intressert i krypene?
Har prøvd å ta bilde av dem med speilrefleksen, men de er rett og slett for små. Fiskene mine er interesserte i alt som ligger på overflata, men tror ikke de ser disse dyra pga størrelsen. Kan godt hende de har fått i seg noen i sammenheng med vanlig fóring, men om effekten er næringsrik eller sykdomsrelatert vet jeg ikke.

Legger i hvert fall med et bilde.

Kanskje jeg kommer på tirsdag. Hvor og når..?
Brundalen barneskole klokken 1900.
Link:

Hilsen Ola
hei, jeg hadde akkurat det samme i storkaret mitt, tenkte ikke så mye over det, men jeg hadde maaange. Jeg tok de fleste med neste vannbytte, og har ikke vært noe mer plaget med det.

Det skal sies at akvariet i øveste del av huset hadde hatt samme problem som meg, i samme periode, så vi avskrev det som noen dyr som hadde kommet med vannbytte vi hadde hatt ca samtidig, og hun er heller ikke plaget med det lengere.

Si ifra om du finner ut hva det var
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap