- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken malle?
Hvilken malle?
Hei!
Har kjøpt meg noen maller til karet mitt da jeg har hatt stooore problemer med alger, kjøpte 5 stk siamesiske algeetere og 3 stykker av denne mallen. De var nettopp kommet i butikken så det var ingen merking på dem. Men effektive er dem hvertfall
Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilken type dette er
Har kjøpt meg noen maller til karet mitt da jeg har hatt stooore problemer med alger, kjøpte 5 stk siamesiske algeetere og 3 stykker av denne mallen. De var nettopp kommet i butikken så det var ingen merking på dem. Men effektive er dem hvertfall
Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hvilken type dette er
Postet 29.08.10 kl 15:07
Postet 29.08.10 kl 15:30
Postet 29.08.10 kl 15:35
Postet 29.08.10 kl 15:49
Postet 29.08.10 kl 15:59
Er fiskelista på 180 oppdatert?
Denne tassen(kjempen) du har fått nå er faktisk av samme type som du alt har 3 av fra før.
Tror ikke denne type malle vill hjelpe deg noe serlig i forhold til algeproblemet du har.
Jeg ville heller gått for ancistrus sp oppdrettsvariant i ditt akvarie bade grunnet størrelsen og algeveksten
siden ancistrus sp oppdrettsvariant jobber bedre.
Disse har jeg en haug av (fikk unger på det voksne parret mitt)
Denne tassen(kjempen) du har fått nå er faktisk av samme type som du alt har 3 av fra før.
Tror ikke denne type malle vill hjelpe deg noe serlig i forhold til algeproblemet du har.
Jeg ville heller gått for ancistrus sp oppdrettsvariant i ditt akvarie bade grunnet størrelsen og algeveksten
siden ancistrus sp oppdrettsvariant jobber bedre.
Disse har jeg en haug av (fikk unger på det voksne parret mitt)
Postet 29.08.10 kl 19:51
lista er oppdatert nå ja, tippet på gibbi ut fra bilde og la det til lista før jeg postet denne tråden, men ville være sikker.
Hadde tre ancistrus sp oppdrettsvariant før ( muligens en er i live enda ) men disse virker ikke som var så veldig effektive i karet mitt. kanskje jeg skjemte dem bort med annen mat?
Med tanke på algeveksten så er virker gibbi mye mer effektiv en de andre mallene jeg har hatt. alle planter, bakgrunn, pumpe og ikke minst kokkosnøtthulene var dekket i alger. etter at jeg fikk disse så er nesten alle algene borte så den spiser alger i massevis!
Har også litt hjelp av de siamesiske algespiserene, men disse er ikke fult så effektive, har bare 5, vurderer 5 til men er redd det begynner å bli litt fullt i karet nå :/
Hadde tre ancistrus sp oppdrettsvariant før ( muligens en er i live enda ) men disse virker ikke som var så veldig effektive i karet mitt. kanskje jeg skjemte dem bort med annen mat?
Med tanke på algeveksten så er virker gibbi mye mer effektiv en de andre mallene jeg har hatt. alle planter, bakgrunn, pumpe og ikke minst kokkosnøtthulene var dekket i alger. etter at jeg fikk disse så er nesten alle algene borte så den spiser alger i massevis!
Har også litt hjelp av de siamesiske algespiserene, men disse er ikke fult så effektive, har bare 5, vurderer 5 til men er redd det begynner å bli litt fullt i karet nå :/
Postet 29.08.10 kl 20:26
Postet 29.08.10 kl 22:08
Endret: 29.08.10 kl 22:08
Forsåvidt enig, men man kan oppnå veldig gode priser på store gibbier og plecoer. Det har eg selv opplevd.
Grunnen er nok at det stort sett er små individer som importeres, og det finnes alltid noen med "store" kar som vil ha fisker deretter
Dessverre, vil eg si, siden fisker som blir så store ikke burde være brødfisk
Grunnen er nok at det stort sett er små individer som importeres, og det finnes alltid noen med "store" kar som vil ha fisker deretter
Hvor har du det ifra? En ung gibbi er overlegen en Ancistrus når det gjelder algebekjempelse.B. AndresenTror ikke denne type malle vil hjelpe deg noe særlig i forhold til algeproblemet du har. Jeg ville heller gått for [B]Ancistrus sp. oppdrettsvariant[/B] i ditt akvarie både grunnet størrelsen og algeveksten siden [B]Ancistrus sp. oppdrettsvariant[/B] jobber bedre.
Dessverre, vil eg si, siden fisker som blir så store ikke burde være brødfisk
Postet 03.09.10 kl 03:51
Endret: 03.09.10 kl 03:53
Gibbier vokser fort ja, ihvertfall i forholdt til andre L maller.
Har selv en gibb i 660 L min og tipper den er 40 cm lang, stor er den ihvertfall, men utrolig fredelig fiske som er utrolig majestetisk når den kommer svømmende.
Den Lever sammen mange L66 og L134, moro og se den store mallen sammen sine små artsfrender.
Har selv en gibb i 660 L min og tipper den er 40 cm lang, stor er den ihvertfall, men utrolig fredelig fiske som er utrolig majestetisk når den kommer svømmende.
Den Lever sammen mange L66 og L134, moro og se den store mallen sammen sine små artsfrender.
Postet 03.09.10 kl 12:00