Er sverdragen gravid?

Hei

Så at min sverdrage var veldig oppblåst i dag, samboern min merket det nå nettopp.

Er den gravid? Den har ikke hvert slik tidligere, har hatt den i ca 2 uker.

Oppførselen har foradret seg til at den gjemmer seg mye under pumpa og inni plantene.

Er den gravid? hvor lege er den det? Hvor skal jeg ha den?
Slipp den ut av den boksen. Den har det mye bedre i akvariet enn i en liten plastboks, der blir den bare stresset og redd.

Du skal ikke se bort fra at den enten er gravid (men da pleier tykkelsen å komme gradvis, ikke over natta) eller har stappet i seg noe og spist for mye på en gang.
Forstoppelse er en annen mulighet.

Ingen av disse tingene krever å sette den i isolat som en fange som soner en straff

Levendefødere går vanligvis gravide i rundt fire uker. Men siden man aldri (så godt som) vet akkurat når en paring/befruktning fant sted, så er det ikke noe man kan time eksakt på dagen.
Den ble satt i boksen for og bli tatt bilde av, har ikke det beste kameraet. MEn den er ute igjen nå. Den er ikke sort ved rumpa heller, så lurer på hva som feiler denne stakkars sverdragen.
Det ser ut som en sverddrager gutt, hvis det ikke bare er brystfinnen på andre siden av fisken som vises!! ;o)
Er det bare hannene som har et slikt sverd på bakfinnen?
Det er mye nyttig informasjon i fiskebasen. Blandt annet informasjon om kjønnsforskjeller.
Som andre nevner så er det en han ikke en hun, så den er nok umulig gravid, bare tykk, kansje en ide og ikke fôre så mye.

Rune
Ja skal prøve og ikke fore så mye, gir kun annahver dag. og da legger jeg oppi en knipe med flak, / frossne mygglarver. og 1-3 pellets for mallene, og SFF. samt kuhlii ålene.

Men den sverdraga spiser ofte av de pelletsene, og det kan jo ikke være bra.
Gir opp
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap