Hvordan feste mosen på røttene?

Har slags type mos som jeg ikke kan navne på.
Men jeg får ikke det til. Den vil ikke samarbeide med røttene eller kokosnøtt.

Prøvde å ha mosen rundt røttene og lot den vokse,men etter noen uker så løsnet det seg selv.Forslag? Har prøvd over en måned nå.
Trenger litt råd?=S
Jeg har brukt Javamose for å lage avskilte områder på bunnen i karet mitt. Jeg har aldri fått til javamose før, men denne gangen SKULLE jeg få det til.

Jeg har fått det til, og sånn gjorde jeg det:

Jeg tok først og sagde et slags rutenett, med vanlig sag i rota jeg skulle feste javamosen i.

Deretter tok jeg ut javamosen i en kopp med vann. Jeg luket ut det som var brukt, og la klart alt som var grønt og fint. Deretter la jeg det i en jevn fordeling over rota, før jeg festet det med fiskesene.

Det virker som om rutenettet førte til at det ble litt "lufting" under mosen, og samtidig som det fikk noe å gripe fast i.

Nå har det festet seg så godt at det er helt umulig å få det av igjen. Rota ble halveis gravd den i sanden, så nå må jeg luke den minst en gang i uka, for at det ikke skal bli for mye.

Rota med javamosen ligger rett under lyset, på bunnen, så det funket tydeligvis for meg.

Skal prøve å få noen flere bilder etterhvert, men sjekk akvariet mitt om noen dager, så skal jeg se om jeg får inn bildene.

Henrik
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap