A.damm (side 11)

da har jeg vært på Midtun Zoo i Åsane og der var det mye snadder!!
kom hjem med 3 nigeria killi og 9 C.Panda som skal bo i 54L står til tilvenning nå blir spennende dette, alle ser jo helt fantastiske ut i posen hvertfall! kan nesten ikke vente med å slippe de ut
Grattis Anders ,både Killiene og Pandaer i en sleng ,snakk om å være heldig

Når må du komme med bilder
ha har heldigvis mari her så skal slippe de ut nå å ta bilder med kameraet hennes kommer nok snart
bilde 1: karet totalt sett

bilde 2: C.Panda

Bilde 3: C.Panda
desverre var killiene litt skremt enda og litt bleik om nebbet, de var helt mørkeblå når jeg kjøpte de å mer orange nå. men de bytter vel litt farge. hvis de ikke blir litt mørkere igjen får jeg blande litt mørkere bunnsubstrat elelr mer planter som gir skygge. slik at fagen blir " rett"

1: Nigeria killi - han

2: nigeria killi damene

3: 2 Panda og en killi dame
Fine er de nå uansett ,tror jeg ville prøvd med litt mer skygge i form av planter før bytte til mørkere bunnsubstrat.
Så søte Pandaer,er vel ikke noe som er søterer enn når coryer ligger der og kikker på deg
ja men det er jammen ikke så lett. føler det er nok planter oppi der og det er heller ikke sånn kjempe sterkt lys, heller litt dunkelt. så er nok pga bunnsubstratet de skiftet helt farge, hadde litt vanskeligheter med å se de i butikken fordi der var det helt sort bunnsubstrat og de ble helt svarte / mørke blå! nå er de jo omtrent orange!
ja de er nok det! sitter bare å stirrer på de å pandaene hehehe har nettopp hatt foringsrunde i alle karene nå, men tok et å et istedenfor alle på en gang som jeg pleier så fikk sitte å se på alle de forskjellige er jammen masse fine fisker jeg har nå, begynner å bli fornøyd med hvordan det har blitt her og at ikke alt bare en en " mos" av forskjellige varianter overalt.

Du har jo også noen vakre killi fisk Siande. er det den som ofte heter "sitron killi" i handelen ? syns hvertfall den lignet kansje det er noe for 110L min istedenfor neon / kardinal tetra stimen min, de er så grådige at jeg må fysisk dytte maten ned til coryene så de også får før det er tomt :S
Linjetannkarpe. Selges som mye rart for tiden, men det er det egentlige navnet på dem. Finnes også en gullvariant, kanskje den de kaller sitron noen ganger, men navnsettingen på killier i dyrebutikker har jeg begynt å kaste rett ut vinduet egentlig:-/
Mine er ihvertfall noen grådige monstere som spiser ALT de kan få inn kjeften, og den kjeften er stor...
heeh såpass ja. jeje får tenke på det. problemet er at jeg har sånn 16-17 kardinal / neontetra ( litt av hver) så er de så kjapp på maten at det ikke komemr noe til coryene. men finer er nå dine killier også
jeg er et SVAKT SVAKT menneske.....

jeg skulle kjøre hunden på togstasjonen å levere henne til min mor så de kunne dra på hytten. det var selvfølgelig i rushtiden slik at jeg tenkte" jeg gidder ikke så i kø så da stikker jeg heller å ser litt rundt om kring." "spaserte" i regnværet ( det regnet forresten sidelengs i Bergen sentrum i dag, så paraply var ikke sånn veldig mye til hjelp. ) til galleriet.

der MÅ jeg selvfølgelig i dyrebutikken og hva ser jeg, jo klovnekilli. dermed :

slå ihjel tid + nettopp fått lønn + fisk-som-jeg-har-slevet-på-lenge = 12 stk klovnekilli til tilvenning. tenkte egentlig bare 10 men så fikk jeg en liten deal på de 2 siste siden det var de siste igjen i butikken. herre guuuuuuud. jeg har jo nettopp fått nye fisker.. jeg er nå fornøyd for har jo hat lyst på de lenge. men var en litt dyr måte å slå ihjel tid på.

jaja skal nå holde meg unna dyrebutikker en liten stund framover!! SPESIELT NÅR JEG KJEDER MEG!
Gratulerer.
jeg og Lars var innom galleriet og sentrum zoo fra 15-? Ca en time kanskje.
Ble bare en plante fra utstillingskaret på meg.

Kom med bilder da.
Jøss,jammen er du heldig for tiden
Skjønner godt at du falt for fristelsen siden du har ønsket deg disse ,så da var det jo bare å kjøpe de
Gøy når en får tak i det en har lyst på ,så nå er du vel være fornøyd tenker jeg

Men ,der er farlig å gå gå inn i dyrebutikker ,det kjenner jeg godt til he he
Gratulerer! Klovnene er nyyyyydelige ;D
takk takk, ja jeg var bortom ca 16:15-ish. etter at hunden var trygt ombord på toget å på vei til voss

bare håper så inderlig at det er av begge kjønn oppi der! nå kan jeg begynne å drette på nigeria å klovne også, har jo lyrhale fra før

bilder kommer desverre ikke før i morgen hvis iPhonen klarer noen greie. hvis ikke kommer de ikke før til uken når jeg får låne et kamera hehe.

men da har jeg måtte stokke om litt oppi her også!

parae: fra 64L til 110L
Nigeria: fra 54L til 64L
klovne: inn i 64L

falt nesten for fristelsen for en panda til også men syns jeg hadde brukt nok penger i dag. dessuten var den over dobbel så dyr som andre steder, selv om de var pittelit større. hadde jo vært greit med 10 da, et rundt tall
Liker bedre ulike tall på coryene jeg
hehe joda spiller jo forsåvidt ingen rolle. men var nå bare en tanke. 9 eller 10 spiller ikke noe rolle. er bare at jeg hadde jo 12 aeneuser. og de var jo litt større i tillegg. så det ser rett å slett litt tomt ut der! små cory å små killis!
*gruble gruble*
ser ut til at av alle de tolv klovnene var det bare 1 han. men fargene er så svake at det er ikke helt godt å si. men hvertfall 1 han da. får fore de godt å gjøre det bra så kommer vel fargene tydeligere fram.
jessda! stille å rolig her for tiden!
jeg har ikke gjort noe andre utbyttinger siden forrige gang så alt som var her er her enda hehe.

killier å coryer altså! killi yngelen min er jo 11 uker nå det ser ut til å være en hun, så da har jeg 3 hunner å 1 han
jeg tar ikke ungdamen oppi foreldrekaret enda. hun ser litt liten ut

jeg går jo å tenker på hvor fantastisk det hadde vært med cory lek eller oppdrett på et par av de andre killiene mine, men alt slikt må nok vente noen uke, reiser jeg til Spania i 2 uker blir deilig det!

nå har jeg nettopp hatt foring med røde mygglarver å alle sitter å trykker i seg. har også sett noen guppy yngel til i 110L. litt blandede følelser for det. det er gøy fordi de eneste guppyene som er oppi der nå er noen som jeg har avlet fram selv det er på en annen side ikke så gøy når jeg hadde kvittet meg med alt av guppy bortsett fra 2 stk som jeg skal gi vekk til familie. jaja de får nå få litt flere. de kan jo ikke bli for heller akkurat, det har jeg ikke hjerte til.

ellers har jeg en liten deal pågang ang noen L046! disse er jo rimelig skjeldne, og jeg har slevet på de leeenge! men de er jo også veldig dyre! så vet ikke om jeg tørr å ha de. jeg er alltid litt "føre var" og ser på potensielt tap, eller potensiell verdi. så om jeg nå skulle investere i noe så ikke klare å holde de har jeg potensielt tapt mye penger:P å det flommer det ikke akkurat over her hos meg men jeg får gruble på det i sommer, blir nå ikke før etter spania eller sensommeren uansett

interessen har vært litt lav i det siste. men jeg har satt meg et mål for etter spania: LEK på div coryer, fornøyd hvis jeg klarer noen av de, regner ikke med å klare sterbai. ( + at jeg er ikke sikker på om jeg har forskjellige kjønn oppi der!) og så oppdrett på klovne killi og nigeria killi dette SKAL jeg klare! hun stakkars lyrhale killien er jo helt alene oppi yngleboksen!

haha eller nei ikke helt. det er litt alger der så tok oppi en reke bare på gøy, hun var fryktelig nyskjerrig, men reken er like stor som henne så tror ikke det gjør noe


god sommer til alle! håper alle koser seg å at det blir bra vær! men vi må ikke glemme fiskene helt da
Tilfeldig bekjentskap
© Silje Oksavik
Reklame for plussmedlemskap