A.damm (side 12)

kan forresten også nevne ( selv om jeg kommer nok til å få klare tilbakemeldinger på det) at jeg har nå hatt rumpetroll i noen uker, nå er det litt småfrosk i en boks her hos meg jeg er FULLT klar over at frosker er fredet og at det ikke er lov, men dette er " tradisjon" gjør det nesten hvert år jeg er jo en raring som er interesert i alt liv så hvorfor ikke, de slippes ut igjen må knipse noen bilder før den tid da de er jo så søte!

slik jeg har forstått det utifra lover å regler å hva som er lest på nettet så er rumpetroll lov hvis du slipper de ut, å der har jeg da virkelig tenkt å gjøre

ellers har jeg bare rotet litt i karene nå etter foring, noen røtter har byttet plass slik at en av de med mose på har kommer i karet med klovnene, er mange som har hatt mose som har fått oppdrett på de så da går det kansje av seg selv når jeg er i spania da
hehe mose til klovnene og god foring i går hjalp vettu, observerte nettopp lek inni mosen så da satser jeg på at det er noe yngler der når jeg kommer fra spania!
nå er det jammen ikke lenge til spaniaaaaa! gleder meg som en unge!

men nå er det litt roting å omstokkering i karene + oppforing siden de kommer til å få litt mindre mat når jeg er borte av de som passer de
så vannbytter på torsdag eller fredag
Anders Damm
hehe mose til klovnene og god foring i går hjalp vettu, observerte nettopp lek inni mosen så da satser jeg på at det er noe yngler der når jeg kommer fra spania! :D



Det blir jo spennende ,hadde jo vært kjekkt om du fikk en sånn overeraskelse når du kommer hjem igjen
ja det hadde vært veldig greit jeg har jo ikke akkurat noe hell med coryene enda da. men satser på de når jeg kommer hjem fra ferie, litt sent å begynne 1 uke føre jeg reiser :P

byttet noen røtter å sted, å så på alle Sterbaiene og alle aeneusene, har noen bilder av aeneusene i en pose også men må laste de inn på PCen først. jeg har jo ikke akkurat et trent øye for kjønn på Coryer men jeg klarte ikke å se om noen av de va forskjellige, for meg så alle like ut og ingen var spesielt runde så de så ut som hanner hele gjengen. har ikke sett pandaene ovenifra enda da, men får vel kansje fange de inn i en pose en dag så det er litt lettere å se men som sagt aner ikke

men det hadde vært greit å fått 1 han å 1 hun ( som var helt sikkert) av hver av de. så hadde jeg liksom visst at begge kjønn var der
menmen 3 uker til dette spiller noen rolle uansett så jeg tar det helt med ro
Nei det er ikke alltid så lett å se kjønn på de . Kommer innom deg etter at du har kommet hjem jeg og ser om jeg kan finne ut noe. Rekker det ikke før siden jeg har det litt travelt før vi reiser til tronheim.
det høres bra ut er som sagt ingen hast det spiller jo ingen rolle før jeg kommer hjem uansett og det er litt hektisk for meg også før jeg reiser god ferie!
da var jeg vel hjemme igjen etter 2 herlige uker i Spania! var virkelig flott!
kom hjem i går men vannbytter ble ikke før i dag ( søndag, eller teknisk sett mandag, har du sett tiden flyr jo!).

menmen, alt ser ut til å ha klart seg med unntak av klovne killi hannen min buhu! typisk altså! så siden det var den eneste hannen min må jeg nå få tak i flere! 11 hunner og ingen hanner er jo ikke vits, må ha hvertfall 1 av hver

ellers ser det ut til at alt har gått bra, det har kommet ny dose med guppy yngel, har vært god plantevekst og lyrhale killi yngelen min har blitt enda større, det er definitivt en hun å hun er nå 14 uker, altså 3,5 mnd så hun er vel snart stor nok til å slippes oppi til foreldrene. men jeg tror jeg venter litt til, bare for sikkerhets skyld, er utrolig kjipt om noe skulle skje etter 14 uker! nå som jeg har dullet så fælt med henne! litt mye alger men det kom seg etter vannbytte å litt rengjøring

ellers ser jeg aeneusene drev å svinset litt mer rundt enn normalt i dag, så får håpe det er noe der da! skal ha noen kjappe kaldtvanns bytter nå til uken tenkte jeg, + god foring så får vi se om det blir noe lek oppi der! har jo så veldig lyst!

apropos foring! jeg forer en del med frosne røde mygglarver, og i alle karene er det, om ikke så mange nødvendigvis, så i det minste glupspe fisker som er i midt å topsjiktet. dette gjør jo at jeg tar mygglarve-klumpen i hånden å trykker lett på den slik at den løser seg på bunnen til coryene, slik at ikke alt blir spist på vei ned. men når jeg skulle fore tanken med sterbaier og nigeriakilli fikk jeg en liten overraskelse.

der hogg plutselig begge dame killiene meg i fingrene! skatt till så jeg holdt på å knuse toppglasset en gang til... det er jo ikke vondt men en kjenner faktisk tennene til en viss grad å en skvetter noe grusomt! men litt tidi var det nå prøvde igjen litt etterpå uten for da, men for å se om det var hånden eller foret de var ute etter, å jammen kom de ikke fykende bort mot hånden min! små hissigpropper de har blitt ja! haha!

så nå er planen framover, OPPDRETT PÅ ALT! hehe neida, bare det jeg får til. skaffe noen nye klovne hanner og se hva som skjer ellers blir jeg jo student til høsten, begynner på Biologi studiet på UiB
En kan kveppe godt når fiskene plutselig får det for seg å nappe litt på fingrene våres ja . Det trnger nødvendigvis ikke gjøre så vondt ,en får en støkk i seg likevel pga. at en er uforberedt på det

Synd med Killi-hannen din,håper du får tak i en ny en .
Spent på om du får til noe oppdrett i nærmeste tid også,tar nok en tur en av dagene og kikker på coryene dine .
hehe ja, var jo like før toppglasset knuste igjen haha. men det er bare å komme! bare send en sms du så jeg får shainet over bombenedslaget jeg kaller rom

siden både jeg å mari har fri i morra skal vi til byn, midtun å åsane for å se oss litt rundtom blir sikkert kjekt det! har jo ikke fått gå i dyrebutikker på ca 3 uker no! er jo krise! tenker det blir 2-3 nye klovnehanner, kansje 1 eller 2 pandaer å egentlig ikke mer enn det. jeg har overveid tilbudet på L 046-ene og kommet fram til at jeg ikke kjøper de, det var 3 stk, fremdeles ungfisk så er ikke sikker på kjønn + de var fra samme kull så vil ikke drive noe oppdrett på de da, der blir litt feil. menmen muligheten byr seg vel ved en senere anledning også. men jeg har litt lyst på noen L maller i 110L men får se om jeg helelr skal bare satse på aeneusene som hovedfisk der.

men kjenner jeg meg selv rett ender jeg vel opp med å kjøpe noen L maller i morra også....

ellers tror jeg at jeg må satse mest på rubikk annonser å kjentfolk framover. jeg begynner nemlig på universitetet på Biologilinjen nå i høst å da trenger jeg hver eneste krone jeg kan få! spesielt med tanke på at det skal kjøpes bøker, bærbar PC, skolesaker, diverse avgifter osvosvosv.
i dag ble det en tur til Midtun zoo åsane, galleriet og vestkanten endte opp med 2 panda å 2 klovne hanner var jo på jakt etter noe ancistrus også men det hadde de bare på vestkanten ( i min prisklasse hvertfall ). der hadde de det visst ganske travelt i dag så jeg kom jo aldri til, så da hadde ikke jeg tid å vente heller. jaja får gå inn en annen dag nå finnes det jo rubikk her på forumet også hehe

tok litt bilder i dag så får se i løpetav natten eller morgendagen om det ble noe bra fant plutselig ut at min far har hatt en macro linse liggende. så da blir det jo flotte bildet tenkte jeg, men jeg må jo søren meg stå 1-2 meter fra akvariet å zoome inn.. hallo ? elelrs klarer ikke kameraet hverken å fokusere eller ta bilde. men nå er jo ikke jeg nor foto ekspert heller da så er nok jeg som gjør noe feil :P
Vi har masse masse små ancistrus her. Leverte et lass på Midtun for ei stund siden og fekk hele 6 kroner stykke. Foreldrene er kjøpt Vilfanget på ulike tidspunkt. Kan ofre noen til en fattig student vi.
aiai, 6 kroner stykket til å med! med deg farten kan dere jo førtidspensjonere dere snart

tror jeg må si tusen takk men nei takk! har allerede ordnet meg, kan jo ikke bli for mange her heller men tanker var super god!
her kommer litt forskjellig bilder av karene ved foringstid i går

54L
1: klovne hannene viser seg!
2: klovne han
3: tok ikke lang tid før det var lekstendenser i karet ikke mer en en liten halftime etter release fra posen
1: søte små corydoras!
2: hele flokken gasser seg
3: nam nam
1: 3 stk Sterbai
2: sværingen ( den største)
3: noen vettaskremte fisker, men mat skal de ha!
1: nigeria killi han + hun
2: nigeria hun
3: Sterbai
1: lyrhale killi han
2: lyrhale killi hun
3: Aeneus i 110L
Ja vi blir jo reint rik av dette her)
det var dett med bilder fra meg dennegang fokuserte mest på 54L med klovne + panda og 64L med nigeria og sterbai så ble ikke så mye andre bilder.

nå lastet jeg opp altså 15 bilder som ble ok. jeg tror jeg tok over 100 xD hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap