A.damm (side 15)

Adolfoi er ikke noe problem ,de kan du få kjøpt av meg om du ønsker ,har C121 som ligner veldig på disse)
Green laser kan du få hvis du betaler nok og jeg vil "ofre" noen av leksparene mine
Eques kan du glemme ,disse har jeg vært på jakt etter i mange år uten suksess. Weitzmani kan du håpe på hvis jeg får oppdrett på disse i låpet av høsten (flotte Coryer ) sp. black ,flotte coryer ,håper på yngel ,metea ingen formening , Concolor,vanskelig og få i lek ,di andre ,ingen formening
5. Metae VF, Melini
6. Melanotaeria
7: Concolor


Noen innspill?

tenker at selv om eques er en fantastisk flott cory så er den kjempevanskelig! vil egentlig ha noe jeg kan hvertfall forsøke med et lite håp om suksess på oppdrett..

Adolfoi er jo også utrolig vakker men det er jo sp.Black også!! dilemaaaaaa!! så har vi jo en ektra lang liste om det skulle vise seg at alle de over er umulig å oppdrive, men det vet jeg jo godt at de ikke er!
hehe er du våken på denne tiden ?

ja jeg klarer som sagt ikke å bestemme meg. men hadde eeeeeegentlig tenkt å vente til etter storauksjonen så kan jeg se hva vi har å prutte med da. men kjenner jeg meg selv rett blir ikke det noe av:P

tror nok det ender på adolfoi. men vet ikke om jeg skal gå på C121 er det forresten denne? ( falsk adolfoi)

når det kom til det stykker har jeg helle rikke bestemt meg! de er jo i praksis like, men er det noe som skiller disse i adferd eller annet? mtp lek, sosialisering vannverdier osv.? og har sånn sett litt lyst på "ekte" selv om de egentlig er lik. men det var jo teknisk sett den første cory arten jeg hadde! selv om de endte opp nede hos deg Sølvi har tenkt en stund på om jeg skulle ha prøvd meg på den nå som jeg vet hva en cory er for noe.

men så var det jo det om det egentlig gjør noe om det ikke er samme art. en ser jo ikke forskjell på de uansett :P

nei huff jeg får tenke på det! haha.
kansje jeg får ønske meg en gruppe til bursdagsfesten min neste lørdag hehehe
så de hadde ordinære adolfoier på midtun åsane. men de var litt små da..

neii nå får jeg finne sengen. blir helt koko av å sitte å tenke på det hele natten! xD
He he er ikke så vanlig at jeg er oppe så sent nei,men har Trondheimsbesøk av familen vet du og da blir det gjerne sene kvelder

C121 er ikke Falsk Adolfoi men en egen art ][

Men etter å ha tenkt meg om ,tror jeg ikke jeg har lyst å selge noen av de likevel. tror denne flokken skal få komme opp i langkaret og de grønne laserne ned i 222 literen i gangen.

Weitzmaniene har forresten lagt egg i dag


ja ok. får lese litt til jeg da! nå har vi nettopp hatt familiebesøk her også. det var jo veldig kjekt

har skiftet vann overalt i dag og håper på mer lek hos pandaene. de stoppet visst etter forrige gang. nå sitter jeg titt å ofte å studerer akvariet om jeg ser noe yngel, ettersom jeg ikke tok noe ut. håper på det beste!!

masse lykke til meg eggene dine da Sølvi, blir spennende dette!

og det blir litt slik at en endrer mening når en tenker seg om men jeg har nå heller ikke bestemt meg enda så det gjør ingen verdens ting vettu
Anders Damm
ja ok. får lese litt til jeg da! nå har vi nettopp hatt familiebesøk her også. det var jo veldig kjekt :) har skiftet vann overalt i dag og håper på mer lek hos pandaene. de stoppet visst etter forrige gang. nå sitter jeg titt å ofte å studerer akvariet om jeg ser noe yngel, ettersom jeg ikke tok noe ut. håper på det beste!! masse lykke til meg eggene dine da Sølvi, blir spennende dette! og det blir litt slik at en endrer mening når en tenker seg om ;) men jeg har nå heller ikke bestemt meg enda så det gjør ingen verdens ting vettu ;)




Om det er yngel i karet ,så kan det ta sin tid før du ser de .De er ganske sky og gjemmer seg veldig lenge før de tøt å komme frem.

i går tok jeg en liten luking hos pandaene. de sluttet visst å leke etter den likke seansen forrige uke og har ikke sett noe yngel enda. men det kan jo hende de gjemmer seg nå har jeg hvertfall luket utav alt småtteriet slik at det bare er mose og litt større planter igjen, og dermed mer bunnareal også.

de var helt hyper i går men ingen lek sålangt, får bare bytte vann hver dag og fore masse, så tenker jeg det ikke går så lang tid før de begynner igjen

tenkte å ta litt bilder men det ble ikke noe av, får se hva det blir til i kveld eller i helgen.

ser også at lyrhalene leker litt i mosen selv om de ikke går alene lenger ( går i 64L sammen med sterbaiene) der har jeg også byttet vann litt oftere i det siste og de virker litt urolige men ikke slik som pandaene.

Nigeriaene har fått flotte mørke farger nå som de går i 20L med mørkt bunnsubstrat, men lek mangler selv med god foring og vannbytter slik lyrhalene hadde, kansje jeg må ta ut pumpen og bytte litt vann hver 1-2 dag. er jo ikke værre enn å prøve. hadde en mopp oppi her men tror ikke det var noe egg på den. lek er nå hvertfall ikke observert her.

aeneusene er veldig sky for tiden, men når jeg forer ser jeg alle er større enn jeg husket de, hehe virker friske og raske hele gjengen og er ute ved foring men ellers ganske sky. hadde kansje tenk på å bytte vann litt oftere i 110L også. men det var litt tid om jeg skal bytte 1/3 hver dag i alle karene, så tror 110L blir bare selskaps kar for nå hvertfall.

planen er jo at Sterbaiene skal oppi her etterhvert og en ny cory skal i hus og bo i 64L . tenkte å prøve meg på Adolfoi
Husk at når du bytter vann på karet med Pandene ,at vannverdiene og spesielt temperaturen er ganske lik i tilfelle det er små yngel der.
Ser gjerne noen bilder av Nigeria-killien
ja tenker det blir bilder i kveld jobber først til 8 så får se hva det blir tid til før lysene går av.

apropos pandaene så joda, er enig med det. men siden jeg ikke vet om det er klekket noe i det heletatt og jeg talte bare at 5 egg var lagt satser jeg heller på å få de igang igjen. nå ligger det en stor moseklump i karet så de garantert kommer til å legge egg på. så denne ganen kan jeg ta de utav og oppfostre de selv. så nå er det fremdeles kaldtvannsbytter og kraftig foring. vet det kansjer er veldig dumt om det skulle være yngel der men tar heller sjangsen på å " ofre" noen yngel for å få de igang igjen. har jo ikke observert lek siden de holdt på den gangen i forrige uke.

og er jo ikke sikkert jeg "ofrer" noen heller. eggene kan jo ha blitt spist før de klekket.
endelig... ENDELIG! hadde fest i går å merket at pandaene var i et festhumør de også ( høhø) nå i ste satt jeg for å glo litt på de for å prøve å stirre de i lek så jeg lunne se hvor de evt la egg. men enda bedre! jeg fant egg! sikkert fra i går da

så nå har jeg klart å plukke ut 6-7 egg å ta de i yngel boksen, håper de klekker! gleder meg vilt!

fikk også bl.a gavekort på 650 på sentrum zoo på galleriet så nå blir det litt shopping vettu. må bare godsnakke litt først så skal vi se om jeg ikke kan elge meg til et kar til på loftstuen. *krysser fingrene* i såfall kansje heller 2 små kar til killi eller yngel. vi får se!

nå skal alle fores med røde mygglarver som belønning da blir det jo fest!
hiver opp et kjapt bilde av Nigeria killien min etter forespørsel fra Sølvi slik ser den altså ut med mørkt bunnsubstrat! helt herlig fisk. når den hadde lyst bynnsubstrat lignet den egentlig med på en feit lyrhale... :P
Anders Damm
endelig... ENDELIG! hadde fest i går å merket at pandaene var i et festhumør de også ( høhø) nå i ste satt jeg for å glo litt på de for å prøve å stirre de i lek så jeg lunne se hvor de evt la egg. men enda bedre! jeg fant egg! sikkert fra i går da :) så nå har jeg klart å plukke ut 6-7 egg å ta de i yngel boksen, håper de klekker! gleder meg vilt! fikk også bl.a gavekort på 650 på sentrum zoo på galleriet så nå blir det litt shopping vettu. må bare godsnakke litt først så skal vi se om jeg ikke kan elge meg til et kar til på loftstuen. *krysser fingrene* i såfall kansje heller 2 små kar til killi eller yngel. vi får se! :D nå skal alle fores med røde mygglarver som belønning ;) da blir det jo fest!



Blir spennende om du får de til Anders ,lykke til

Kos deg ellers på Galleriet ,lurer på hva du kommer hjem med.


Nydelig farge på Killien nå ja ,ønsker også bilde av den lyrehalekillien.Falt jo fullstendig for den vet du
hehe ja det kan vi kansje ordne. men lyset var gått av i den tanken i går får se om ejg rekker det nå før jobb dette er jo en VIRKELIG flott fisk! en av de som har sklidd inn på topplisten på null komma svish! dette er den perfekte fisken for de som har/ her :
- nybegynnere
* mtp, den trenger ikke pumpe ( om du bytter vann 1 gang i uken / pr 1,5 uke. ca 35%)
- de som har plassmangel
jeg har holdt å drettet en trio i en 20L (- som også er anbefakt å drette i små tanker)
- de som velger fisk etter hvor flotte de er å se på, en finner jo nesten ikke mer farkerike fisk en killi ( synes nå jeg da )
- de som vil se "framgang"
* mtp. om fisken trives, ikke blir nappet på og blir foret godt vil den gro små slør på halen og buk-/ rygg finner

med andre ord: dette er en virkelig VAKKER fisk! anbefales sterkt til absolutt alle som er innom å ser på tråden!
glemte også å si den er enkel å få i lek for de som vil det her er nydeligheten!

1 hann

2 hun av arten

3 selv drettet hun ( blitt stor nå!)
Helt nydelig den hannen og gøy at du har fått oppdrett på den ,det burde du prøve mer på
hehe ja jeg tror jammen jeg snart på gjøre et forsøk til på de. ettersomd e leker hele tiden i 64L de går i nå. har bare ingen steder å ha de om de skal gå alene. men jeg tror jeg kansje skal bruke gavekort på en liten tank til er ikke helt sikker men ettersom jeg ikke har plass til noe annet så passer det jo alltids med en 20L til og da kan jeg jo drive oppdrett nei, nå er det jobb!
kjøp deg noen billige baljer på IKEA, biltema eller Clas ohlson.
Vurderer å kjøpe flere slike hammerplast bokser som kan stables.
Modifisere disse med luftehull og små pumper. Så har mann en liten reol. hehe
For min/fruens del som kan flyttes inn på soverom ved besøk. hehe.

Espen
her har det vært dørgane stille på en stund. men en kombinasjon av jobb, skole, diverse besøk, fester osv har gjort at jeg ikke ahr orket å være aktiv på et forum. fiskene har det forsåvidt bra. har mistet en liten ancustrus.

henger langt etter med vannbytter så tror det begynner å haste snart.
burde foret opp litt igjen også har vært litt skralt enkelte dager av og til.

ellers klekket ca 5-6 panda egg. men det ar jeg omtrent ikke har vært hjemme og derfor har det ikke blitt noe foring eller vanbytter så finner jeg desverre ikke noen av de igjen men jeg vet hvertfall at nå er gruppen leksmoden slik at jeg får sette de igang igjen når jeg får litt bedre tid. kommer kansje ikke til å ta utav egg da, ettersom jeg så de ikke spiste de selv. så kan de kansje bare få leve opp med de voksne.

gleder meg til auksjonen men aner ikke hva eller om jeg trenger eller har plass til noe x).
her har det vært knyst stille i det siste, men det er helt sinnsykt hektisk om dagen.

har likevel klart å skaffe meg en 25L som det skal gå C.Pygmeaus i, eller det hvar planen hvertfall :P hehe. vi får se hva det blir til. foreløpig er klovne killi yngelen og en gabbonreke som holder til her

men selv om jeg har klart å anskaffe meg et akvaire til er hverken interessen eller energien på topp. så henger en del etter på både vannbytter å foring ( for bare 1 gang per 1-2 dag) istedenfor gjerne 2 ganger dagen i perioder.

oppdrett på, tja alt egentlig er satt på vent. så vi får se hva som skjer. planen er hvertfall å ta sårt tiltrengte vannbytter i helgen. er eneste gangen jeg har tid.

håper på at gnisten kommer litt tilbake nå. men det er så travelt at jeg tviler egentlig litt på det, selv om det er høst og akvarie tid
Har det slik jeg også.
Skal kanskje selge min leksgruppe med pygmecorydoras snart.
Gir deg beskjed når jeg har bestemt meg.

Espen
hadde vært greit det hadde tenkt å bestille på jobben for det var billig men leverandør hadde ikke inne, så får se hva som skjer,
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap