Kakadueciklide + sebraciklide (side 2)

Sitat Thomas sell:" hei kakadueciklide hunn min spiser opp egga sine ho la egg er for bare noen dager siden akuratt som ho gjore med di forje har opptretts fisk=) hvorfor gjør ho det?

sondre"

Jeg synes du burde spørre henne istedefor å legge inn en rekke uhøflige svar til folk som vil deg vel, utrolig nok.
Soory!!!!!!
har kjøpt di og skal ha di og jack gå ikke ut av karet!=)
+ at
der di skal gå er det ikke varmekolbe men det er det i 17 l=)
Sebracihilde hunn
hei psen ser hunne ut på ungfisk har en her som er litt kjuk + ser ut som en oragje flekk på magen er det hunn?
hei sondre hvorfor så sint? Har du mulighet til å skaffe deg et større akvarium? Det alle mener er at fiskene du har trenger større plass jeg vet ikke hvorfor du oppfører deg som du gjør. Men jeg vil gjerne prøve å hjelpe jeg har hatt zebrar tidligere.veldig fine fisk. Men Di er sinte fisk, og trenger litt plass. Jack kan bli STOOOR. Han trenger veldig mye større plass. Jeg må gi bort fisk fordi di blir for store i akvariumet mitt. Trist. Men sånn er det. Så får jeg heller finne meg noen mindre fisk. Det bør du også gjøre. Mvh camilla.
Hann og hunn
har 8 sebrac den ene fisken legger seg på siden og hann rister og ho blir nappa på magen og jaga og så gå ho tilbake og sån går det og ho som er hunn og blir og sånd litt herja med han har 7 hunner og ta seg av er nok en han er her og to bitte små åsen er leken dis? hva er leks tegn?
tror kanskje gutten har litt mange jenter jeg hadde faktisk også zebra i en 60 liter en gang. Men da kun 2 stk. En gutt og en jente. Di var snille med hverandre. Di spyttet også grus når di venta egg. Di vaska hula og tok all grusen i munn og spytta det ut. Da var jenta rød på magen. Di kosa hverandre. Og var et orntlig kjærestepar di la egg hele tiden. Om du får egg, å di blir spist opp, er det enten en av di andre jentene som gjør det. Eller det er mamman pga hun blir stresset av så mange andre damer i akvariumet. Jeg ville nok beholdt kjæresteparet. Og prøvd å gi bort di andre. Om du vil ha egg og yngel, tror jeg kjæresteparet må få være alene. Da får du masse yngel. Håper du får det til men blir nok umulig med så mange jenter i akvariumet.
Selger jack d
hei selger jac d noen som vill ha den? det er en hann
thomas sell
hei selger jac d noen som vill ha den? det er en hann


Du må sette annonse inn på Rubrikk (øverst på akvaforum sin side), siden det ikke er lov å gjøre det i innlegg.
Jeg vil be om at alle roer seg litt ned her nå. Jeg har vært nødt til å ta en grundig opprydning i tråden.
thomas sell
har gjort det og=)

Høres bra ut.


Når du har fått et par på de andre ciklidene er det greit å selge di andre, slik at de ikke blir å sloss, og fiskene ikke blir stresset, syke, og/eller får sår, og muligens dør av dette. Det kan til og med være at du får yngel på disse som ikke blir spist opp. Men da vil jeg jo anbefale å kjøpe litt større akvarium. For 1 par, som trives i lag er det greit å ha ca. 60-70 liters akvarium, men da uten andre fisker. Er også lurt å ha et ekstra akvarium som du kan bruke til yngel og i tillfellet parene begynner å sloss.
Måtte selv flytte palettciklide-hoa mi og yngelen fordi hunnen begynte å sloss med hannen. Noen ganger er de så gode foreldre at ikke engang partneren får nærme seg:P

PS: Har du dysleksi? Da forstår jeg godt at du har problemer med skrivingen. Her på akvaforum skriver alle Bokmål eller Nynorsk. Dette er for at det skal være enklere å forstå hverandre.
=)
TAKK sånd svar liker jeg rolig og ikke noe prottesster=) kan ikke kjøpe mer kar har to og kan ikke ha flere men skla selge jac d min så da blir det mer plass=)
Inaktiv bruker
Når de sebraciklidene dine legger egg og får yngel så kan jeg ihvertfall love deg at det kommer til å gå galt i et så lite karr. Du kommer garantert til å få nitritt og fiskedød.

Jeg hadde sebraciklider i et 96 liters karr og det var for LITE. De legger egg mens de er ganske små ennå, og så etter 3 uker legger de nye egg. Om man da fjerner eggene vil hannen kanskje gi hunnen skylda og DREPE henne. Og hvis du har flere hanner i karret vil det bli ganske blodig når de har lagt egg.

Denne rasen trenger veldig store akvarier, mange gjemmesteder og man bør også begrense yngelen slik at man kun lar et fåtall overleve, maks 10 stk kanskje, selv i et stort akvarium. I ditt tilfelle bør du nok ikke få yngel på disse i det hele tatt. Er eggene først lagt så er det ikke bare å fjerne dem eller drepe yngelen heller, uten at det får konsekvenser for foreldrene vil da bli uvenner og drepe hverandre.
Inaktiv bruker
thomas sell
hei kakadueciklide hunn min spiser opp egga sine ho la egg er for bare noen dager siden akuratt som ho gjore med di forje har opptretts fisk=) hvorfor gjør ho det?


Dette er noe fiskene gjør når de intuitivt føler at deres avkom ikke har livets rett. Fordi de lever i for små akvarier.
Okei!!!!
FÅR se ossen det går har en voksen hunn og ung han og glre hunner=)
Temp
hei hva er lek temp på sebrachilide? har 32grader hos di nå =) og her inne såt det 20- 36 stemmer det? så da kan jeg ha32 grader?
Sebraciklider trives som de fleste andre best i rundt 25-26c, 32c er i varmeste laget - sebraer vil leke uansett, men du kan bare ha det etablerte paret igjen ellers blir det bare død og elendighet i et så lite kar, man trenger mange ganger større kar for å ha flere sebraer - spesielt med et lekspar der.
Inaktiv bruker
thomas sell
hei hva er lek temp på sebrachilide? har 32grader hos di nå =) og her inne såt det 20- 36 stemmer det? så da kan jeg ha32 grader?


Du koker jo fiskene dine levende!
Sebracihilde hunn
kjøpt en sebracihilde hunn ho er blå i finnen + oransj er ho i lek eller? ho er VELDIG intrest i den STORE hannen hvorfor det? jeg har 5 hanner=P
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap