Sverdplante

hei

Jeg har en stor sverplante i karet mitt, og noen av bladene visner? Jeg skal ta dem bort, men skal jeg bare rive de av da eller?

spør her likegodt. Nesten alle plantene jeg har visner/dør etter veldig kort stund? det er to planter som vokser så de suser, sverdplanten og planten på rota. Noen som hvet hvorfor?

Takk for svar^^

du kan god rykke dem av,( så lenge du ikke drege med dei alle røtene) du har for lite næring i vannet, sverdplante er en veldig hardfør plante, så den vekser nesten uansett.
c-j
du kan god rykke dem av,( så lenge du ikke drege med dei alle røtene) du har for lite næring i vannet, sverdplante er en veldig hardfør plante, så den vekser nesten uansett.



ok

Men, hvordan kan jeg få mer næring til plantene da?

Takk for svar!
der er det snakk om den biologiske naturlige prossesen som skjer når fisk drite, driten fare inn i pumpen, pumpen har bakterier som bryter ned driten til næring,

( bakteriene finnes naturlig i kjempe små mengder ned i vannet) så tar plantene opp næringen, men har du for lite fisk så vil ikke det bli nok næring til plantene (IKKE ha mer fisk en der e plass til, finn en balanse)

så da vil ei anbefale plantegjødsel til akvarieplanter, får de på dyrebutikken i fast form/tabelett, ikke bruk så mye av det flytende da noen planter krever ting og vekse i får å få næring, men det funker bra det med flytende med,

lykke til videre. hilsen mei.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap