Pumpa surkler

Pumpa surkler og "spyr" støtvis ut ett eller anna som ligger som hvite små prikker i vannoverflata. Men så snart jeg løfter litt på filtrene så slutter det.

Hva kan årsaken være?? Bør jeg skylle filtrene ved neste vannbytte?
Vist dette er en utvendig pumpe kan det være litt luft i systemet. Prøv å vipp pumpa litt til siden et par ganger og se om det gir seg, vist ikke det funker vipp pumpa til siden flere ganger.
Mine utvendige eheim pumper spytter litt luft noen ganger vist jeg slår av pumpen under vannbytte.
Nå spør jeg sikkert så dumt...

Men hva mener du med utvendig pumpe?? Sitter ikke alle pumpene inni/oppi akvariet?? Jeg har juwel kar 63 l (tror det var det) har jeg da innvendig eller utvendig pumpe??

Kanskje det er for "lite" vann i akvariet at det er derfor? Det kom seg litt da jeg tok en skvett vann oppi.. så nå står vannstanden på max.
Oi, da har jeg lært noe nytt i dag også.... det var en STOR pumpe. Må jo være til stort akvariet det da??
Plussmedlem
Hvis du ikke har tilstrekkelig med vann i akvariet så vil ikke pumpa i Juwel-filteret få nok vann. Den vil derfor surkle og "spytte ut" luft.
Du må passe på at vannet dekker godt opp på gitteret/rillene øverst på filterhuset (den svarte boksen).
Loomis
Du må passe på at vannet dekker godt opp på gitteret/rillene øverst på filterhuset (den svarte boksen).


Hvis vannet skal over rillene eller godt opp på rillene øverst på filterhuset så overstiger jeg "max-streken" som er limt på akvariet, men det har gjerne ingen betydning? Det mangler ca 1 cm vil jeg tro på å dekke rillene med vann nå som jeg har vannet på max grensa.
Plussmedlem
Jeg skriver ikke at de skal over rillene.
Ved max-merket så er vel ca. 2/3 eller 3/4 av rillene under vann? Det er tilstrekkelig. Pass på at det ikke kommer planterester og annet som dekker til.
Tilfeldig bekjentskap
© selveste
Reklame for plussmedlemskap