Røde øyne på slørhale

Hei!
Jeg har en slørhale, som for tiden står alene i et relativt live akvarium (skal ut å kjøpe større akvarium og en venn om et par timer, så det er ikke nødvendig å kommentere). Hun er 5-6 måneder gammel, og rød av farge. I morges la jeg merke til at det hvite i øyet var blitt relativt rødt, omtrent samme farge som resten av henne. Hun virket stressa og relativt desorientert. Hun har vært frisk siden vi fikk henne, og det har ikke skjedd noen forandringer i akvariet. For å ha det sagt, er hun heller ikke den altfor genmanipulerte rasen med utstikkende øyne.

Håper på hjelp!
Det kan være fargepigmenter eller en skade. Umulig å si uten bilde.
Den må være veldig liten om den kun er 5-6 mnd gammel. Altså ikke ferdig utfarget enda.
Takk for svar!
Nå er jeg ingen fiskeekspert, men i mine øyne er hun ferdig utvokst. Dessverre har jeg ingen mulighet til å få et klart bilde av fisken nå. Jeg har en mistanke om at hun sliter med dårlig syn (hun svømmer mye inn i glasset og greier tydligvis ikke å se mat og lignende), men er det i så fall ansvarlig å la henne leve med det, eller burde henne slippe? Men kan alltids være at hun ikke er ferdig utfarget enda, så det kan være jeg ser ting som ikke eksisterer
En gullfisk er ikke voksen/utvokst før den er hvertfall 2 år.
Og den krever plass for dette. Går den i et lite og trangt kar, vil dette gå mye senere.
Hvor stor er den?
Det er dessuten umulig å se om det er hun eller hann, utenom ved lek.
At den krasjer borti alt mulig o.l. kan skyldes for liten plass.
Hun er vel ca 10-12 cm. Med tanke på kjønn, har jeg bare tatt utgangspunkt i diverse ting jeg har lest, og antatt kjønnet.
Jeg får vel bare se hvordan det blir når hun får flytte over til det større akvariumet. Tusen takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap