Luftfilter.

Hei.

har noen yngleakvarier stående og ser at det fort blir skittent vann. Skifter vann annenhver dag og noen ganger hver dag. Vist vannet skiftes annenhver dag blir det skiftet ca 50%, når det skiftes hver dag skiftes ca 25%.
Sitter å vurderer å kjøpe luftpumper, noe alla dette: .
Noen som har erfaringer med slike pumper? Funker de?

Vannet kommer selvfølgelig til å bli skiftet like ofte som det blir nå


Takker så mye for svar.
Har disse i flere yngel og voksne kar og er veldig fornøyd med de.
Du trenger ikke skifte vann hver dag når du har et innkjørt filter i karet. Dette føler jeg stresser fiskene mer.
Hvis du bruker filterguff fra et annet kar så kan du sette en slik pumpe igang med der samme. For sikkerhets skynd er det lurt å ta nitrit-test av vannet en gang iblant i starten ihverfall.
Tror ikke du vil angre på det
hva mer trenger eg til denne for å ha det komplett?
Du må ha en luftpumpe til å drive den.
Du trenger luftpumpe, slange og kjøp en tilbakeslagsventil. Denne er en kjekk sak i ha så slipper du å få masse vann på gulvet vist pumpa stopper og det renner vann tilbake i slangen
denne + denne + denne og denne
da har eg det eg trenger til et 10-15 liters akvarium??
Da har du det du trenger. Finner ikke akkurat produktet hos Aquamanias, men hos Dahls Dyrerike fikk jeg kjøpt en genial dings som ligner litt på denne. Får luft i flere karantenebokser med kun en pumpe, og kan stille strømmen som det passer i hver enkelt. Fantes med opp til ti uttak, tror jeg. Veldig snedig :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap