Amatitlania siquia "honduras red spot" info?
Hei! Jeg kjøpte i dag et parr med Amatitlania siquia "honduras red spot"
Er det noen som vet litt om denne fisken? Jeg finner ikke denne i kunnskapsbasen til AF, og tenkte at den kanskje nylig har fått nytt latinsk navn? isåfall vet noen om tidligere navn på denne cikliden?
All annen info taes selvfølgelig imot med stor takk
legger med noen bilder... 5 min etter at de ble sluppet ut i karret...
Er det noen som vet litt om denne fisken? Jeg finner ikke denne i kunnskapsbasen til AF, og tenkte at den kanskje nylig har fått nytt latinsk navn? isåfall vet noen om tidligere navn på denne cikliden?
All annen info taes selvfølgelig imot med stor takk
legger med noen bilder... 5 min etter at de ble sluppet ut i karret...
Postet 25.09.10 kl 21:29
Postet 27.09.10 kl 22:21
Postet 28.09.10 kl 09:00
ciklidesykavet du vorfer fordet det er en anminelig sebra ciklide oppdrets veriant vil jeg si :P
Ehh.. nå forstår jeg ikke.... om jeg vet hvorfor det er en anminlig sebra ciklide?
Det er uenighet om denne fisken, men den er vitenskapelig beskrevet i 2007, står bl.a i fishbase. og da er den beskrevet som Amatitlania siquia
Postet 28.09.10 kl 10:13
Endret: 28.09.10 kl 10:18
Postet 28.09.10 kl 10:26
Trym81[QUOTE=Uglegutt][URLBLOCK1]
der ja, takk skal du ha
Cryptoheros sp. er vel mer et synonym nå?
uansett jeg legger med noen bilder av fisken, synes den er ganske så flott!
Nja, det vet jeg ærlig talt ikke, den er beskrevet de fleste steder som Cryptoheros Sp, vet ikke hva som er det siste oppdaterte og korrekte.
Uansett en veldig fin fisk
Postet 28.09.10 kl 12:00
Trym81[QUOTE=ciklidesyka]vet du vorfer fordet det er en anminelig sebra ciklide oppdrets veriant vil jeg si :P
Ehh.. nå forstår jeg ikke.... om jeg vet hvorfor det er en anminlig sebra ciklide?
Det er uenighet om denne fisken, men den er vitenskapelig beskrevet i 2007, står bl.a i fishbase. og da er den beskrevet som Amatitlania siquia
sory jeg som misforsto trode det var en anminelig sebra siklide :P
Postet 28.09.10 kl 16:34