Kan fisk spise seg i hel?

Inaktiv bruker
som topic sier kan fisk spise til de "sprekker" ?
ja dei kan dø av for mye fòr...
dei spiser det dei får så vis du har for mye oppi i en lengre periode så kan dei dø..
men en gang av og til skal ikke vere farligt..
Hei!

Overforing er en av de vanligste årsakene til at fisker dør.
Trenger ikke ta mer en ei klype eller to per dag. (kommer ann på hvor flink du er til å rense akvariet ditt

Nei, fisker vil ikke spise seg i hjel.

Det som skjer med kraftig overforing over tid er at filteret rett og slett ikke klarer den biologiske belastningen og man får høye nitrittverdier og dermed vil fisken dø.

Fisk kan få forstoppelse av å spise for mye og feil mat. For akvariefisk er det ett problem siden maten er laget for å passe til mange forskjellige arter. I naturen er ikke dette et stor problem siden fisken da spiser maten fisken er tilpasset for.

Men at de spiser seg ihjel er vanskelig. Fisk klarer godt å la være å spise mat når de ikke har mer plass i magen.
Inaktiv bruker
har 2 akvarium. ett på 100 og ett på 200liter. begge kjører jeg Am-top 3338 på. som er kraftig overdimensjonert. hjelper ikke det mot nitrit?
Thomas Håvarstein
har 2 akvarium. ett på 100 og ett på 200liter. begge kjører jeg Am-top 3338 på. som er kraftig overdimensjonert. hjelper ikke det mot nitrit?


Jo det vil hjelpe på hvis man mater for mye.
Men det er jo spørs på hva man mener med mye...
Søskenbarnet mitt klaget over at vannet ble så grumsete når har gå fisken mat (han hadde fått beskjed at han kunne mate med havregryn av en annen i familien som hadde fisk fra før). Han som hadde gitt tipset skjønte ikke hvorfor han kunne påstå at vannet ble så grumsete, for han hadde aldri opplevd dette. Da han kom over og så akvariet, så skjønte han det med en gang. Søskenbarnet mitt, som var nybegynner, hadde tatt en hel kopp og puttet i akvariet hver gang han matet. Han var jo vant til hund og til å helle en kopp i hundeskålen, og så spiste hunden dette gjennom dagen:P
Det ble masse vannbytter og slamsuging den dagen.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap