Hjelp til am top filter, HAST

Inaktiv bruker
Kjøpte en am-top filter 3336 og når jeg monterer så blir det igjen 2 stk oringer, noen som vet hvor de skal? har satt inn 2 stk i koblinga inn på filteret, men enda så lekker den ene koblinga ned på filteret.....
Noen som vet noe?
Jeg opplevde at O-ringene som fulgte med var helt håpløse. 2 for store, 2 for små. Det er viktig at O-ringen ligger fint nede i hullet. Er den for stor, krøller den seg, og blir utett. Er den for liten, glir den delvis ned i hullet. Det var en frustrerende opplevelse, heldigvis hadde de et imponerende utvalg av O-ringer på en butikk like i nærheten. Til slutt ble det tett.
Men selv om det er vanskelig å få det luft-tett med ringene som følger med, burde du klare å stoppe vannlekkasjen. Prøv flere ganger, sjekk at ringen ligger fint. Ta pauser og la eder og galle få utløp innimellom, så går det vel sånn noenlunde bra...til slutt
Inaktiv bruker
Men det er ikke i selve der man skrur den på filteret, det er der man vrir om for om vannet skal komme igjennom eller ikke. så tenker jeg må en tur til dyrebutikken igjen i morgen og klaga litt. holder vel å ta med seg delen som er ødelagt og kvitteringa.....
Selve kranen som lekker?
Sitter en liten o-ring inni der.
Da kan ta av kranen og sjekke, er en liten mottaker du må presse ut for og få den av.(denne knekker lett)
Har selv sett at kranen kan står litt "skjevt" på ett par am-top, da er det bare og presse litt på den så kommer den inn i et hakk den skal stå i. Er det tilfeller vil det lekke vann.

Hadde en lekasje der på min, hadde stått ubrukt i i flere mnd da.
Tok ut kranen og renset alle deler og satt inn o-ringen med bittelitt vaselin, så ble det tett.

Men på en ny ubrukt pumpe så skal det være tett der....
Inaktiv bruker
Yes da, da var det fiksa, var innom på TAM på liertoppen, dem fra Horten hadde ringt inn dit.... fikk til og med to nye koblinger til filteret
Am topp
hadde samme problem,du må bytte selve ventilen.hvis filteret ditt er nytt,har du jo garanti.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap