Lysrør og fuktighet

Jeg har fått mitt første akvarium. For å bygge opp bakteriekultur i vannet, har jeg fått beskjed om å ha ca. 30 grader i vannet.

Jeg har bare et svart lokk med lysrør og ingen dekkglass. Med så høy temperatur i vannet, fordamper mye vann og legger seg i lokket. Når jeg løfter av lokket, drypper det vann.

Er dette farlig mtp. lysrørene og strøm?
Jeg går ut fra at du har kjøpt et akvarium med lys, at lokket med lysrør er det som fulgte med. Og at du dermed bruker det på den måten det er beregnet på å brukes? Det er ikke så veldig stor forskjell om vannet er 24 eller 30 grader, kondens vil det bli uansett. Derfor skulle du ikke behøve å bekymre deg.
StigS
Jeg går ut fra at du har kjøpt et akvarium med lys, at lokket med lysrør er det som fulgte med. Og at du dermed bruker det på den måten det er beregnet på å brukes? Det er ikke så veldig stor forskjell om vannet er 24 eller 30 grader, kondens vil det bli uansett. Derfor skulle du ikke behøve å bekymre deg.


Ja, jeg bruker det nøyaktig slik det var montert da jeg fikk det. Det var mamma som reagerte på at det dryppet vann fra lysrørene, men det var bra at det var normalt
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap