Vidunderkur ?

Sliter for tiden med belegg av blågrønne alger i min 200 liter. (7 uker siden oppstart) Leste at salt kunne "kurere" virke om intet annet skulle fungere, så jeg prøvde det...
Inn på kjøkkenet for å hente havsalt og skje, og oppi akvariet med det.

Nå, 6 timer senere; Blåalgene ligger fortsatt på bunnen og koser seg, uten så mye som antydning til å minke. Får nok fortsette å slamsuge hver dag. MEN.

Min bleke kampfisk-hunn i karet stråler som ei sol. De 3 andre kampfiskene har alltid vært veldig sterke i fargen, men nå "lyser" jo fargene når lyset treffer de.
Ancistrusen min blomstrer, med ryggfinnen rett til værs.

Dessverre ligger mine 3 snegler på bunn og kaver litt. De lever alle 3, men det så ikke ut til at de var så begeistret for saltet. (Enda jeg tok altfor lite i forhold til oppskriften på nettet.) Så hva skjedde nå egentlig?

Jeg har hatt vannbytter på 10-20 av 200 liter hver dag de siste ukene, testet vannet ofte, skjermet det mot sollys osv. Jeg har lest artiklene om alger, men allikevel.

Hvorfor får jeg BGA, og hva skjedde med fiskene mine under saltkuren?
Edit: Samtlige snegler freser nå rundt og knasker BGA.. Jøss. Må ha vært noe sterkere remedier i det saltet jeg hadde oppi...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap