- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Gh+ og ph+ ha det i vannet mens fisken er der?
Gh+ og ph+ ha det i vannet mens fisken er der?
Postet 01.10.10 kl 15:51
Endret: 01.10.10 kl 15:53
Postet 01.10.10 kl 16:08
Postet 01.10.10 kl 16:09
Inaktiv bruker
Ja, bland det i en bøtte vann eller tapp ut akvarievann i bøtta hvis du ikke vil vente til vannet blir temperert, og så heller du gradvis litt og litt i karret i løpet av noen timer/en dag. Viktig å ikke øke for raskt, men, fiskene tåler som regel bedre at ph går raskt opp enn ned, så det er verre andre veien
Postet 01.10.10 kl 17:41
Jeg har GH+ og KH+ i en 1,5 liters plastmugge, og har i lunkent vann. Rører rundt og lar det stå og godgjøre seg i f.eks 15 minutter. Det står og bruser en stund, og jeg kan forestille meg at dette er skikkelig ekkelt for fiskene å få i gjellene. De kan nok godt tro at rent pulver er mat som kommer, og så smaker de på det. Sikkert ikke bra...
Når jeg fyller opp akvariet igjen (med kranvann via hageslange) så heller jeg denne blandingen rett i vannstrålen så det skal bli fort utblandet, men tar i bare litt om gangen. Når karet er fullt så er muggen tom
PS: Snakker her om hva jeg gjør ved ukentlig delvanns-skifte, og vannverdiene skal være de samme før og etter vannskiftet.
Når jeg fyller opp akvariet igjen (med kranvann via hageslange) så heller jeg denne blandingen rett i vannstrålen så det skal bli fort utblandet, men tar i bare litt om gangen. Når karet er fullt så er muggen tom
PS: Snakker her om hva jeg gjør ved ukentlig delvanns-skifte, og vannverdiene skal være de samme før og etter vannskiftet.
Postet 01.10.10 kl 18:24
Endret: 01.10.10 kl 18:29
Postet 02.10.10 kl 02:33
Postet 02.10.10 kl 10:01