Gh+ og ph+ ha det i vannet mens fisken er der?

Jeg lurer på om jeg kan ha i gh+ i akvariumet, mens fiskene svømmer oppi der?
Eller må jeg ta dem opp før jeg putter det oppi?Det samme når jeg evt må øke ph ved vannbytte. Kan pulvret haes i sammen med fiskene?
Jeg gjør det, ser ingen problem med det. Det eneste du må tenke på er at du må ta økningen gradvis for fisken sin del. Står ganske godt forkklart på pakken. De anbfaler ikke mer enn 1 grad økning i døgnet.
Når du skal bruke slikt pulver, så blander du det ut i ei bøtte med vann før du setter det oppi akvariet. Det er for at det ikke skal bli for sterkt.
Ikke putt reint pulver direkte i akvariet!
Inaktiv bruker
Ja, bland det i en bøtte vann eller tapp ut akvarievann i bøtta hvis du ikke vil vente til vannet blir temperert, og så heller du gradvis litt og litt i karret i løpet av noen timer/en dag. Viktig å ikke øke for raskt, men, fiskene tåler som regel bedre at ph går raskt opp enn ned, så det er verre andre veien
Jeg har GH+ og KH+ i en 1,5 liters plastmugge, og har i lunkent vann. Rører rundt og lar det stå og godgjøre seg i f.eks 15 minutter. Det står og bruser en stund, og jeg kan forestille meg at dette er skikkelig ekkelt for fiskene å få i gjellene. De kan nok godt tro at rent pulver er mat som kommer, og så smaker de på det. Sikkert ikke bra...

Når jeg fyller opp akvariet igjen (med kranvann via hageslange) så heller jeg denne blandingen rett i vannstrålen så det skal bli fort utblandet, men tar i bare litt om gangen. Når karet er fullt så er muggen tom

PS: Snakker her om hva jeg gjør ved ukentlig delvanns-skifte, og vannverdiene skal være de samme før og etter vannskiftet.
Jeg er så uskikkelig at jeg hiver det rett oppi, enten forran vannet som kommer oppi, eller der det er mye strøm fra pumpen.
Ok, tusen takk for svar..
Da blander jeg det ut med litt akvarievann, ved neste vannbytte
Er ikke så mye som skal til, men var litt usikker, så takk takk
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap