Usikker på hvilke fisk jeg skal ha =)

Hallo. Jeg kjøpte ett akvarium for 3 uker siden, som det fulgte med fisk i. nå som tiden går, så får jeg lyst på andre fisker. spørsmålet er - hvilke.

Jeg synes maller er veldig fine, og jeg har 6-7 ancistrus i akvariet nå. Jeg har veldig lyst på L-144, og kuhlii ål.
jeg ser på det som litt viktig at det er fisker som ikke er "very hard" å få til å reprodusere. først tenkte jeg på å ha flere praktbotiaer, men så har jeg lest at de er nærmest umulig å få i lek, og da blir hobbyen en del dyrere. dermed falt jeg på min andre favoritt, kuhlii ål. Jeg leste at kuhlii ålen er omnivore, så det jeg lurer på da er, spiser den yngel, eller egga til mallene (eller sine egne)?

fiske "sammensetningen" min nå er veldig random, og det... ja, det er for mange forskjellig synes jeg. (venustus, rød zebra, abbor, sjokolade-malle, ancistrus, Oreochromis mossambicus, falsk flying fox, og EN praktbotia) - jeg fikk med de, utenom de to abborene, og oreachromis...

er L-144 greit for en nybegynner? hvilke fisker ville passet fint med den arten? noen andre å anbefale?

skal sies at jeg har ett 375 liters akvarie, pluss ett på 100. (karantene)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap