Hvilken fisk er dette ?

Kjøpte en fisk i går, med betjeningens beskrivelse som appelsin ciklide, men jeg finner ikke denne i fiskebasen under dette navnet. Kan noen hjelpe ?
For ordens skyld er det ikke palletten på bildet jeg lurer på
Hei.
Appelsin-ciklide? Tror ikke det er noe som heter det, men sitron-ciklider finnes. Tror de blander fruktene litt
Men fisken din er ikke en sitron-ciklide heller. Jeg synes det ser ut som en malawi-ciklide, men vet ikke hvilken. Kanskje en i Melanochromis-slekten, evt en som holder på å skifte farge. Kun spekulasjoner
den fisken der er en type Malavi ciklide, og ikke en Appelsin ciklide(kalles også sitron ciklide(Neolamprologus leleupi)

[External Image]

legger ved et bilde av en appelsin ciklide
Plussmedlem
Det er ikke butikken som bare roter med navnene da? Ikke første gangen utenlandske fiskelister lager problemer for butikker...
Oversetter orange til appelsin istedenfor oransje?

Kanskje en hunn av Labeotropheus trewavasae?
Tror lomis traff spikeren på hodet osv.

Disse fiskene skal ha helt andre vannverdier enn palettcichliden.

BTW: Når det skal plantes, er det best å ta planten ut av potten, fjerne steinullen og klippe tilbake røttene endel. Røttene vil snart vokse ut igjen og gi planten et godt feste i bunnlaget.
Jeg mente også at de skulle ut av potta, men medarbeideren på Akvariemagasinet sa til meg at dette ikke skulle gjøres. I min enfoldighet tok jeg det hun sa for god fisk
Plussmedlem
Da ville jeg nok ikke stole på denne medarbeideren på Akvariemagasinet.
Her er en link til Tropicas planteguide. En fin katalog, og på side 90 kan du lese hvordan man fjerner eventuell potte og "stenuld".

Akvariemagasinet er forøvrig en butikk med meget høye priser. Fisken er ikke 3x så frisk der selv om prisen er 3x så høy.
Prisene på utstyr er også i en klasse for seg selv.
Merka dette, og vil vel aldri sette mine bein i denne butikken noe mer. Pusha jo på en stakkars nybegynner alt mellom himmel og jord. Har vel sjelden fått dårligere service i en butikk noen gang !!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap