- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken fisk er dette ?
Hvilken fisk er dette ?
Postet 03.10.10 kl 10:06
Hei.
Appelsin-ciklide? Tror ikke det er noe som heter det, men sitron-ciklider finnes. Tror de blander fruktene litt
Men fisken din er ikke en sitron-ciklide heller. Jeg synes det ser ut som en malawi-ciklide, men vet ikke hvilken. Kanskje en i Melanochromis-slekten, evt en som holder på å skifte farge. Kun spekulasjoner
Appelsin-ciklide? Tror ikke det er noe som heter det, men sitron-ciklider finnes. Tror de blander fruktene litt
Men fisken din er ikke en sitron-ciklide heller. Jeg synes det ser ut som en malawi-ciklide, men vet ikke hvilken. Kanskje en i Melanochromis-slekten, evt en som holder på å skifte farge. Kun spekulasjoner
Postet 03.10.10 kl 10:19
Postet 03.10.10 kl 13:08
Det er ikke butikken som bare roter med navnene da? Ikke første gangen utenlandske fiskelister lager problemer for butikker...
Oversetter orange til appelsin istedenfor oransje?
Kanskje en hunn av Labeotropheus trewavasae?
Oversetter orange til appelsin istedenfor oransje?
Kanskje en hunn av Labeotropheus trewavasae?
Postet 03.10.10 kl 13:12
Endret: 03.10.10 kl 13:14
Postet 03.10.10 kl 13:34
Postet 04.10.10 kl 12:16
Da ville jeg nok ikke stole på denne medarbeideren på Akvariemagasinet.
Her er en link til Tropicas planteguide. En fin katalog, og på side 90 kan du lese hvordan man fjerner eventuell potte og "stenuld".
Akvariemagasinet er forøvrig en butikk med meget høye priser. Fisken er ikke 3x så frisk der selv om prisen er 3x så høy.
Prisene på utstyr er også i en klasse for seg selv.
Her er en link til Tropicas planteguide. En fin katalog, og på side 90 kan du lese hvordan man fjerner eventuell potte og "stenuld".
Akvariemagasinet er forøvrig en butikk med meget høye priser. Fisken er ikke 3x så frisk der selv om prisen er 3x så høy.
Prisene på utstyr er også i en klasse for seg selv.
Postet 04.10.10 kl 14:04
Endret: 04.10.10 kl 14:04
Postet 04.10.10 kl 14:39