Enda flere spørsmål. :) akvariet!

Jeg spør og spør om alt mulig rart, dere får bære over med meg.

Sitter her og leser og tenker på akvariet g hvordan det skal være. Jeg har ca 81 cm bredde som jeg kan ha på akvariet, og det står vel nå mellom akvarier på 93 liter og opp til 125.

Det selges en del løse akvarier på rundt 90 liter, jeg lurer på hvis man hadde en solid kommode eller skap, ikke nødvendigvis akvarieskap, om det kunne gått bra. Akvarieskapene ser jo ikke så enormt sterke ut sammenlignet med feks en solid kommode, så da bør jo det også kunne funke?

Jeg har tittet litt på Juwel Rio 125, og lest litt om det her i forumet. En kritikk er filteret som visstnok sitter fast inni akvariet? Er filteret godt nok for normal bruk? Jeg tenker å ha ancistrus, platy, molly og så guppy eller evt sebrafisk. Driver og leser om fisker, så er ikke helt bestemt. Jeg skal ikke ha fisker som blir over ca 10 cm, og ikke noen som er veldig krevende heller.

Jeg ser også på det Juwel-akvariet som er 110 liter, hvordan er det? Og har disse akvariene hull til forautomat?

Kort oppsummert: akvariet skal ikke være mindre enn 90 liter, ikke større enn 125 liter. Lokket må ha hull til forautomat. Det finnes så mye, at jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne.
du kan lese igjenom desse så kansje du får et svar på det me møblet
denne
eller
denne
billigt og greit med ikea..
Juwel-filtrene fungerer helt fint til normalt bruk, så lenge du ikke har spesielt mye eller grisete fisk i karet.

Juwel-lido har mye vann i forhold til gulvplassen det tar.

Du kan fint bruke vanlige møbler til akvarie. Du må se etter loddrette avstivere. En skuffeseksjon eller vanlige hyller fungerer ikke så bra. Men en kjøpmannsdisk fungerer utmerket.

Husk på at flaten skal være rett også når den belastes. Mens fex en bokhylle trenger ikke være helt flat når det er bøker i den.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap