Nicklas sin akvarietråd! (side 2)

Nå har jeg gått til innkjøp av 5 stk otocinclus hoppei, så håper de vil trives i 54-litern sammen med endlers gruppy!
Hoppei-ene ser ut til å spise godt og trives! Vurderer sterkt å kjøpe meg en håndfull til, så jeg har en god del av dem.
I dag har jeg også tatt en del akvariebilder, men kameraet gikk selvfølgelig tom for strøm før jeg fikk lagt inn noen bilder, og laderen er hos kjæresten. Så får håpe det ble noen gode bilder, spesielt siden det er veldig få bilder av Otocinclus Hoppei i fiskebasen.
I dag har jeg vært og kjøpt 4 L-144, så nå har jeg seks stykker i 120-literen. Er to skiferhuler der, så håper på yngel. De fire jeg kjøpte i dag er rundt 5-6cm, mens de to andre er litt mindre. Tenker derfor at det tar en stund før det blir yngel, men er barter på tre av dem, så de begynner å bli kjønnsmodne.
I dag har jeg vært på auksjon i Larvik, og fikk kjøpt noen fisk!
- Ble fem corydoras orange laser, slik at jeg fikk litt nytt blod og større stim med dem.
- Fire ukjente tetraer fra Nauta i Peru. Tror kanskje jeg fikk vite et navn når jeg kjøpte dem, men står hvertfall bare " Tetra? FO Nauta Peru". Fine er dem hvertfall!
- Og til slutt et par blond flerfarvet spydhale utstillingsguppy. Blir spennende å se om det blir like fint yngel fra dem!

I går var jeg hos Akvariekjellern for å kjøpe meg noen Apistogramma Macmasteri, og kjøpte en gutt og to jenter. Veldig fine dvergciklider, må jeg si!
Fikk tatt noen bilder av dem, men de er fortsatt veldig sky, så ble ingen av dem som ble ordentlig gode, men bedre enn ingenting
Og her er bilder av fisken jeg kjøpte på auksjonen forrige helg. Corydoras ogange laser og ukjent tetra fra Peru. Har ikke fått tatt bilde av guppyene ennå.
Nå er det blitt en stund siden sist jeg skrev her, og det har skjedd masse i mellomtiden. Har fått satt opp en akvariereol her på rommet mitt, så nå har jeg en 300 liter, en 120 liter og tre 60-litere. I reolen er det cory nederst, reker i midten og det øverste fungerer som oppdrettskar til arten jeg ønsker å prøve på. Flytter f.eks dvergciklider her og prøver å få litt yngel til å vokse opp (dessverre døde apistogramma macmasteri-hannen min, så nå er det kun to hunnfisk igjen).
For en stund siden viste det seg at L-144 lå og passer på egg i en skiferhule, så nå flyttet jeg alle ciklider og andre fisk (utenom noen coryer) over til andre akvarier. Det er alt noen småtasser som svømmer rundt, og hannen ligger alt og passer på nye egg. Heldigvis er han ikke så sykt påpasselig som de vanlige ancistrusene mine, så han tar gjerne en matbit innimellom Er jo bra at han gjør det, så han får holde oppe energien mens han passer på dem.
I dag har jeg lest litt om oppdrett på gullbarbe, noe jeg kunne tenke meg å prøve. Har syv fullvoksne fisker nå, så det skulle gå fint. Eneste problemet jeg har er å få tak i artemia eller annen yngelfôr å mate dem med de første dagene.
Inaktiv bruker
Hvilket L-nummer er mallen på profilbilde ditt?
Det er nok en vanlig ancistrius.
Jepp, det er en vanlig ancistrus.
Hakasu
Og her er bilder av fisken jeg kjøpte på auksjonen forrige helg. Corydoras ogange laser og ukjent tetra fra Peru. Har ikke fått tatt bilde av guppyene ennå.


den ukjente tetrafisken din(på bilde nr.3) kan være svart neontetra

eneste forskjellen var at fisken din hadde litt rød hale
En liten oppdatering på akvariehobbyen min: for omtrent et år siden flyttet jeg til et gammelt hus, og her er jeg ekstremt usikker på gulvet, så får ikke satt opp 300-literen her.

Pga. plassmangel er det kun 2x 60-litere som er aktive hos meg nå om dagen..
Tilfeldig bekjentskap
© Gry Pedersen
Reklame for plussmedlemskap